Baume & Mercier

Zijn er hier op het forum ervaringen met dit merk? Ik vind dat ze een heel aardige collectie hebben, ben vooral gecharmeerd van de Clifton met een inhouse uurwerk met een reserve van 5(!!) dagen.

https://i.imgur.com/j0fnoAk.png

7 likes

Zeer respectabel merk.

Deze serie (cobra) vind ik ongelofelijk mooi:

3 likes

Hun vintage stukken zijn uitmuntend.

1 like

Netjes en wat is de prijs …

Deze is mooi, wel veul geld…!

4 likes

Die Clifton uit mijn eerste post gaat voor zo’n €2.000 over/onder de toonbank. Niet echt de gemiddelde budget klok dus!

Aardig prijsje . Maar als jij dit graag wilt …
Wat let je dan :sunglasses:

Dat dus :wink:

Mooi merk met historie. Maakt inmiddels deel uit van een investeringsmaatschappij die nog heel wat meer luxe (horloge) merken in de portefeuille heeft.

1 like

Die wijzerplaat van het horloge in de openingspost vind ik wel onwijs gaaf.

1 like

Prijs valt echt mee hoor, als je de specs er even bijhaalt. Prachtig horloge.

1 like

Ik heb een Capeland S uit ,99, nog steeds een favoriet! Prima horloges.

Even dit topic lekker opfrissen.

Baume & Mercier is een horlogehuis dat horloges maakt voor de fan van het horlogehuis.
Op de SIHH 2019 in een interview zegt de Baume & Mercier CEO ook dat hun horloges voor de individuele liefhebber bedoeld zijn.
Daar hoor ik dus ook bij, en ik geniet enorm van mijn Classima automatic.

Vind je dus één model van Baume & Mercier mooi? Kijk dan maar uit, want als je er uiteindelijk één draagt, dan ben je besmet.

1 like

Foto graag! :grin:

Kijk maar eens op de Baume & Mercier website. Daar waar je de Clifton ook op ziet. Trouwens de Baumatic is een COSC gecertificeerd.

Ik vind de meeste niet zo mooi, maar de baumatic die je hier laat zien kende ik niet en bevalt me best goed. Alleen die lugs lijken een beetje ieltjes en 40mm misschien net wat te groot voor dress.