Baume & Mercier

Goedemorgen allemaal,

Na enkele maanden alleen gelezen te hebben is het tijd geworden om mijn eerste topic te plaatsen.

Mijn schoonvader heeft een Baume & Mercier baumatic horloge (zie foto) uit de jaren 60 van zijn vader gekregen. Nu blijkt hier een quartz uurwerk in gezet te zijn en ik vroeg me af of het originele uurwerk (of een gelijkwaardig uurwerk) terug te plaatsen is. Weten jullie werk uurwerk ik nodig heb? Op de achterzijde is als referentie 3143 opgegeven, maar ik kan dit op de Baume & Mercier site niet terug vinden.


Alvast bedankt!

Goedemorgen!
Schoonvader is vast blij geweest met het gemak van de quartz.
Vooralsnog zou ik vooral veel plaatjes kijken op Google en eBay en hopen dat je een gelijkend horloge kan vinden met een plaatje van het originele uurwerk.

Dat werd vroeger vaker gedaan, quartz was gemakkelijker en goedkoper. Baumatics heb je met een microrotor maar meestal gewoon met een ETA uurwerk er in.

je zou moeten speuren naar een soortgelijk model, checken welk uurwerk er in zit en die dan zien te vinden. Nu vindt je de meeste ETA uurwerken gemakkelijk, ik heb er nog een heel stel liggen. Dus ja het is mogelijk maar dat gaat wel tijd en geld kosten.

Tevens heb je dan een generieke ETA zonder markeringen van B&M dus volledig origineel is hij dan nog niet, dan zou j een sloper B&M moeten vinden.