Baume & Mercier

Goedemiddag, om maar met de deur in huis te vallen; mijn vader heeft liever een andere fotocamera dan dit horloge. Het ligt al jaren in de kluis en hij draagt het nooit, dus zou hij graag weten of hij van de opbrengst een camera zou kunnen kopen. Zelf geen verstand van, dus ik hoop dat de bovenstaande foto’s voldoende informatie bevatten om een schatting te kunnen maken. Het horloge werkt, de kast heeft een diameter zonder kroon van 33 mm. Ik hoor het graag! Groet, Jeroen

Daar kan je een prima camera van kopen denk ik zo. Horloge en band zijn als het goed is 18 karaats goud. Dus als je de minimale waarde wilt weten moet je het geheel even wegen en dan weet je ongeveer de goudprijs. Dan is het nog de vraag of iemand er meer voor wil geven dan de goudprijs.

Staat er een op Chrono24 maar die prijzen zeggen ook niet zo veel.

1 like

Goudprijs + 250-400 voor het merk of zo

1 like

Ok, bedankt voor de snelle reacties. Ik zal dus even op zoek gaan naar een betere weegschaal dan ik in de badkamer heb (die geeft ook 5 kg teveel aan zegt ze).

3 likes

Het uurwerk moet er wel in zijn geheel uit voor het netto-gewicht. Wellicht dat een horlogemaker je kan helpen.

Bedenk je wel dat je niet de geldende goudprijs gaat krijgen. De inkoper betekent kosten als omsmelten door en moet er ook aan verdienen. Als de goudprijs 50 euro/gram is denk ik dat je rond de 25 a 30 per gram krijgt.

Persoonlijk vind ik het altijd zonde als mooie gouden horloges worden omgesmolten.

1 like