Baume & Mercier

Hallo allemaal! Het is weer enkele weken geleden dat ik nog actief bezig was met dit forum. Enkele drukke weken achter de rug maar ik hoop dit weekend me eens kunnen toe te leggen op mijn passie. Vandaag stel ik weer mijn nieuwe aanwinst voor, het betreft een Baume & Mercier. Bij het eerste “hand” contact voelde ik een stevig blokje staal met daarin een degelijk werk. (ETA 2892). De wijzerplaat met romeinse cijfers en de wijzers vond ik wel passend in deze komende wintermaanden. Afgewerkt met een massief 18K gouden bezel was voor mij voldoende om dit horloge meteen rond mijn pols te dragen. Een niet alledaags model want ik vind er zeer weinig over. Wat vinden jullie van dit model? Groetjes, Bart.

17 likes

Mooi! :smiley:

Mooi hoor. Lijkt wat op de eerste generatie Maurice Le Croix masterserie: klassiek en tijdloos!

Mooi. En een niet alledaags model en merk hier op het forum. :+1: :slightly_smiling_face:

Leuk ding. Niet iets wat ik zelf zou dragen, maar om de pols van een ander is het leuk om te zien. Lekker eigenzinnig met een eigen smoel, daar hou ik vooral van.

1 like

Erg mooi. Kan het altijd wel waarderen als het net even iets anders is.
Veel draagplezier gewenst!

Ik sluit mij aan bij @Sandy
Ik ben nog niet zo ver dat ik jaren '90 ontwerpen tijdloos vind

1 like

Maurice Lacroix :wink:

En het horloge van TS lijkt wel een time only versie van de B&M Transpacific. Die heeft eenzelfde opbouw met massief gouden inleg in de bezel (met romeinse cijfers daar weer in).

Toch heel wat reacties op dit horloge. Mijn dank aan allen!

2 likes