BB 58 versus iets anders tot max €4500

Oh oeps, dat wist ik niet.

Hi @Selfie lekker voor de Blackbay gaan - ik ben er sinds de aanschaf nog iedere dag blij mee!
Daarnaast eventueel nog een mooi seiko / g-shock voor op vakantie en de rest gewoon lekker in de spaarpot :slight_smile:
Zo heb je alvast een mooie headstart voor de volgende NA :wink: nu weet je (welllicht) nog niets, maar dat kan zo maar veranderen! Dat weten we allemaal.

1 like

Zou die 36mm Tudor zeker eens gaan passen. Bandenswappert ook. Of miss mijn andere ex? Een AT in 38mm?
Uploaden: 20200822_203132.jpg…

5 likes

True! Deze toevallige gelegenheid zit vol valkuilen.

Renteneren en de winst gebruiken voor de onderhoudsbeurten van de BB58?

1 like

Een nieuwe Tudor heeft 5 jaar garantie, dus dat is sowieso een geruststellend gegeven.

1 like

Ik zou opteren voor de 39.5mm planet ocean. Full set in mooie staat moet lukken voor jouw budget. Ik vind de PO toch wel een klasse mooier dan de tudor bb58 maar alles is persoonlijk uiteraard.

Leuke zoektocht en al heel veel plezier gewenst met de aanschaf!

5 likes

47 en een beetje dacht ik. Maar de vorm vd kast doet meer dan de kale ltl cijfers. Mooi een middagje ongegeneerd passen is het devies.

1 like

Als je 4.5k cash op de toonbank pleurt krijg je 'm wel mee denk ik.

Sinn U50 41mm maar korte l2l
Sinn U200 37mm

Die midsize Seamaster heb ik gepast maar dat lijkt net een dameshorloge door de zeer kleine wijzerplaat. Dat probleem zal de U200 ook hebben gok ik.

Verder kan je een Grand Seiko 37mm in quartz overwegen. Ik heb er zelf een maar draag hem op leer omdat de band vrij ruk verstelbaar is.

2 likes

Wat vind je van een PO 39.5mm?

13 likes

Black bay all the way. Niet twijfelen. Voor 4500 ga je niets beters vinden met jouw polsmaat.

2 likes

Ok, Ik heb ook een BB36 en zou denk ik de BB58 er niet naast ’ hoeven’ hebben. Dus voor mij is je vraag in die zin wel relevant: wat zou ik dán voor dat geld kopen?

Ik zit er een beetje (lees: ver) naast qua prijs en een paar andere dingen op je lijstje, maar ben voor mezelf ook ff na gaan denken en dit is toch ook wel heel gaaf hoor:

SBGJ251 (hij is er ook in andere kleuren)

Hij gaat bij mij op m’n lijstje in ieder geval :wink:

En als ik nog even een wildcard mag toevoegen: de Cartier Santos Galbee XL (van vóór 2018), tikt nog aardig wat dingen op je lijstje aan (buiten de Romeinse cijfers) en blijft binnen budget!

hier die van mij:

7 likes

Een Semi vintage Datejust?

3 likes

Alle goede antwoorden zijn al gegeven: een Seamaster of GS. Persoonlijk vind ik de Seamaster spuuglelijk en zijn er nog geen GS modellen waar ik echt warm van word, maar qua kwaliteit is het wel een iets hoger segment.

1 like

Ik heb liever een “3” dan een datum, verder wel heel tof. Zal hier eens meer over opzoeken, thanks!
Second thought: de wijzers zitten me niet lekker, vrij grof gevormd.

1 like

Waarom leg je de bonus niet bij de bb58. Geld hoeft niet op.

2 likes

We hebben toch al wel wat aardige stukken bij elkaar gebracht zo hè?

1 like

Dank allen voor het meedenken en jullie advies. Ik trek mn conclusie en ik ga voor de BB58. De 1000 piek houd ik lekker, wie weet voor een andere NA, of lekker wat anders.

5 likes

Citaat PS: “koop gewoon de BB en koop er een leuke seiko bij” vind ik ook een goede tip :slight_smile:

Beste tip geef je zelf al :wink:

1 like