Ik sta op een prachtige wachtlijst voor een Tudor BB 58. Maar nu heb ik een leuke bonus van zo’n 1000 piek gekregen. Dus de vraag is: is er iets beters voor max 4500?
Alle subjectiviteit daargelaten: dit is een kansloze vraag natuurlijk. Maar wellicht begrijp je wat ik bedoel, het is zo’n itch die opborrelt, of een aanleiding om nog eens te heroverwegen. De BB58 vind ik echt heel gaaf, en de keuze is zowel emotioneel als rationeel. Heb hem als eens gedragen en wil hem graag hebben. Onzekerheid heb ik ook niet: de prijs-kwaliteit verhouding van de BB58 vind ik zó goed, ik kan niet fout kan gaan met een BB. Maar op dit mooie forum zit zo’n enorme kennis van het horlogelandschap, dat ik het niet kan laten om een second opinion te vragen of iedeeen op te doen.
Dit zijn mijn vereisten (must):
Geen vintage of pre-owned
stalen band
waterdicht minimaal 100m
lug to lug max 47 (lager is beter)
gebold saffier
Rustig wijzerplaat en tijd goed afleesbaar
kleur wijzerplaat: zwart, blauw of grijs. Wit mag als de tijd goed afleesbaar is.
NUmerals: arabische cijfers of hour markers, geen Romeinse cijfers (geen ‘arabisch’ zoals in arabische landen grapjas!)
Polish hier en daar mag, maar zeker geen bling bling horloge
Comfortabele sluiting voor een zeer dunne pols van 16 cm
Iedeeen?
update:
PS: “koop gewoon de BB en koop er een leuke seiko bij” vind ik ook een goede tip