BB Dark + Erika's MN

Ik heb mijn Black Bay Dark nu een paar jaar en ik heb hem op de stalen band gekocht. Na ongeveer een jaar op de stalen band vond ik het tijd voor wat nieuws en heb ik een crafter blue rubberen band gekocht voor de zomer en nadien is de originele Tudor Nato er ook bij gekomen.

Toen ik die laatste erop deed werd ik helemaal opnieuw verliefd op het horloge. De combinatie van het grijs met de zwarte hardware paste er gewoon perfect bij. Het bandje zit ook zeer comfortabel dus het is echt een toppertje. Helaas is de band niet gemaakt om te zwemmen en komen er ook gemakkelijk vlekken op. Bandje in het zakje en in het wasmachine en het probleem is weer opgelost, maar ik zocht toch iets wat heel de zomer mee zou kunnen.

Dankzij de zeer complete review van @Zulu (Hands-on: Marine Nationale straps) bij Erika gaan kijken en daar vond ik precies wat ik nodig had. Dankzij de verschillende aanpassingen die je bij haar doen een bandje besteld dat verbazend goed op de originele Tudor lijkt. Heel eventjes getwijfeld bij de prijs, maar dan herinnerde ik mij het laatste zinnetje van @Zulu: “En doe je dat soort dingen niet, dan verdient je +1K horloge ook die +50 euro strap. Zuinige Tinus die je bent.”. Meer aanmoediging heb ik niet nodig.

Ze zijn al vaker gepasseerd op het forum maar ik vond de verpakking toch wel fijn met de mooie instructies.

Naast elkaar zie je wel een verschil in het type grijs dat beide bandjes gebruiken, en het stiksel is uiteraard verschillend.

Maar eens het bandje op het horloge zit ziet ie er gewoon geweldig uit.

Conclusie, missie geslaagd! Bandje is exact wat ik ervan had verwacht en ik ben benieuwd hoe het de tand des tijds zal doorstaan. Als de kwaliteit goed blijkt te zijn sluit ik niet uit dat dit op termijn zelfs de vervanging kan zijn van de originele Tudor Nato als die ooit versleten is.

27 likes

Staat perfect! :heart_eyes:

Staat hem heel goed idd, en zo"n MN draagt ook heel comfortabel tov bracelet.

1 like

Heel tof!

Staat SUPER :boom::boom::boom:

Dit is tof met die PVD hardware ook :+1::+1:

Prachtige combinatie, niets meer aan doen!

Inderdaad een mooie combinatie. Ik vind een MN bandje ook mooier dragen dan een NATO maar dat is een persoonlijke keuze. Wel blijf ik de sluiting lastig vinden.

Ik weet niet wat een Tudor NATO bandje kost maar ik denk nog steeds twee keer zo duur als de MN🤔

Ik zit inderdaad nog wat te prullen met de sluiting. Vermoedelijk zal dit wel wat handiger worden met de tijd.

Met de zwarte hardware en verzending kwam de band in totaal op EUR 100 terwijl de Tudor band een kleine EUR 200 kostte, dus inderdaad nog altijd twee keer zo duur.

1 like

Mijn beste,

Ziet er fraai en degelijk uit!!
Goed gedaan. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Zat ik er niet ver naast.

Onderstaand mijn favoriete combi maar voor jou natuurlijk met zwart beslag

Lekker hoor, staat dik! Ik influence de fuck uit die bandjes zo te zien, doet me deugd :smile: