Bead blasting middagje

Zo… gisteren “even” naar Brunssum geweest voor een eerste les stralen met glasparels bij onze master Limbostraler a.k.a Big bad Luca.

Zo zag de Seatime eruit. Stephan hield niet zo van afplakken :wink: en had niet de juiste maat schroevendraaiers :D:D::smiley:

Picture by Stevo

picture bij Stevo

Ik ben heel blij en erg tevreden met het resultaat. De purist onder jullie zal mopperen en zeggen dat ik een origineel design om zeep heb geholpen. Maar goed… ik kan niet iedereen tevreden houden ;):~

De rode besel ligt trouwens voorlopig in de kluis en ik draag het horloge met zwarte besel.

De band hebben we ook meegepakt waardoor kast en band nu dezelfde uitstraling hebben. De kast en band lopen nu door en persoonlijk vind ik dat mooier. Ook snap ik niet waarom er standaard een gepolijst randje op de band zit… hoe dan ook, bij mij is het nu weg:

Ooohhh… en volgens mij heb ik na gisteren ook weer een nieuw virus te pakken… Maar daarover later meer… :)-D

Luca, bedankt voor je hulp, uitleg en les, ik vond het een top middag. En inderdaad… “even” is een relatief begrip!!! (:P)(:P)(:P)

Gr. Roel :~

Ik vind het erg mooi Roel!

toppertje nu (tu)

edwin

Ha Roel,

Dat ziet er mooi uit! (tu)
En …is het die 6105 naast de Stowa geworden? :wink:

Groet,
Werner

Ziet er in ieder geval weer netjes uit Roel(tu)
Nieuw virus: bead blasting?

Dat ziet er prachtig uit (tu)

Mooi! (tu) Enne… volgens mij is dat nieuwe virus van jou heel gevaarlijk! :smiley:

even die lange F blasten :smiley:

Jammer dattie niet meer glimt:D :smiley:

All in a days work! :smiley:

Ziet er goed uit Roel, helemaal TOP…!!!

Ik zou zeggen: zéér geslaagd !

Heb je foto’s van het proces ?

Met Bewonderende Groeten,

Chris.

Misschien niet meer orgineel, wel mooi(er) (tu)

Groeten,

Martin

Morse Schreef:

Ik zou zeggen: zéér geslaagd !

Heb je foto’s van het proces ?

Met Bewonderende Groeten,

Chris.

Nee sorry Chris… Lucien heeft het afplakken gedaan en ik heb zelf het straal werk gedaan. Geloof me… als je voor de eerste keer gaat stralen (en dan meteen op een 500+ horloge) dan denk je niet aan foto’s maken… ;):)o

@Martin: zeker niet meer origineel (het proces is overigens omkeerbaar) maar wel de manier om het horloge te restaureren. De krassen van de vorige eigenaar vond ik toch storend.
En toen we bezig waren kreeg ik de smaak te pakken en dus meteen de band maar mee gepakt :wink: Die vind ik dus wel absoluut vetter dan het origineel. Nu hebben band en kast dezelfde uitstraling en dat is origineel niet. Verder zat er een gepolijst randje op / aan de band dat ik in z’n geheel niet vind / vond passen bij het toolwatch idee… Dat randje is nu dus weg ;)(:P)

Oh… en ik heb ook de rode besel door de zwarte vervangen. Voorlopig vind ik dat ook mooier:

Gr. Roel

Schitterend resultaat ! ! ! (tu)

Kan jij ( of Lucien ) eens wat meer uitleg geven over de werkwijze ?
En het apparaat ? ( idee van de prijs ? )

Is het resultaat een beetje stabiel ?

Ik bedoel: als je bv. een stalen band “brushed” met zo’n SCOTCH sponsje, is het resultaat wel mooi, maar niet zo erg lang-durend.

Je plakt de bezel en het glas af, en stralen maar?

X(Max Kool Schreef:

Je plakt de bezel en het glas af, en stralen maar?

Het afplakken is inderdaad het meeste werk!

De bezel kun je er vrij eenvoudig van af halen dus dat heb ik dan ook gedaan, het rode exemplaar moest toch vervangen worden door het zwarte. Vervolgens inderdaad het glas netjes afgeplakt. Uiteraard maak je de stalen band ook los van de kast. Ik wilde ook de nato haken gestraald hebben en dus moest ook het stof van de nato afgeplakt worden anders spuit je dit kapot / lelijk grijs… :stuck_out_tongue:

In de straalkast zitten handschoenen geintegreerd.
Daar prop je je handen in, grijpt het spuitpistool en gaat helemaal los op kast, nato, pushpins :+ en band X( .

Vervolgens alles schoonspuiten en eventueel reinigen in de ultrasoon.

En daarna thee uiteraard… :wink:

Gr. Roel

En doet Lucien dir uitsluitend voor vrienden of ook ‘in opdracht’?

:+:+louis Schreef:

En doet Lucien dir uitsluitend voor vrienden of
ook ‘in opdracht’?

Big B(e)ad Luca wil geen vrienden… :+

Zonder gekheid, hij heeft het vreselijk druk maar hij wil (tegen kostprijs) altijd wel wat doen voor forumvrienden. Soms heb je wel wat geduld nodig… :+

Groet, Roel

Zal hem eens PB-en wat 'de kostprijs ’ is…
Gaat wel om een voor Nederland unieke klus:D:D