Zoals onze hond overal snuffelt kom ik ook hier op het forum kijken, snuffelen, genieten en informatie opdoen.
Ik ben 58 en woonachtig in het westen van het land. Mijn vader was horlogeliefhebber en ik heb de liefhebberij ook meegekregen. Ik heb jaren lang weinig een horloge gedragen door mijn werk in de gezondheidszorg. Als ik wat droeg was het meestal een casio om intervallen bij het hardlopen te timen of de start bij zeilwedstrijden.
In 1976 heb ik de oude '64 Moonwatch van mijn vader gekregen. Het horloge viel regelmatig stil. Mijn vader was niet zo zuinig met het horloge en deed er alles mee, sporten zwemmen, tuinieren enz.
Een dure reparatie (en een nieuwe bezel, helaas is de originele DON bezel verloren gegaan bij een klus) bij omega haalde niets uit en toen kreeg ik het horloge voor de looks. Als 15 jarige was het wel cool om zo een horloge te hebben…maar op de onhandigste momenten stond hij ineens stil en ook bij mij belandde hij in de kast. Een paar jaar later heeft een vriend het horloge goed geserviced en toen bleek een puntje van de balansas te zijn afgebroken waardoor het stilviel als het ondersteboven werd gehouden…, dat heeft Omega nooit gevonden. Een nieuwe balansas heeft het probleem voorgoed verholpen en ik had meteen een prachtig horloge dat erg nauwkeurig loopt. Via het forum heb ik Timefix gevonden waar het nu geserviced wordt.
Na de Moonwatch heeft mijn vader een Constellation F300Hz gekocht, nog net voor de Quartz er in kwam. Die heeft hij ook vele jaren dagelijks gedragen tot hij het niet meer deed en jaren in de kast heeft gelegen. Na zijn overlijden heb ik het horloge in een kast gevonden en (ook weer via het forum) gaat het onderweg om gerepareerd te worden.
Als de horloges terug zijn zal ik er over posten en ook foto’s toevoegen.
Groet,
Joop