Beater horloge: Casio G-Shock of Seiko 5?

Ik bedoel maar, als ik op vakantie ga neem ik echt geen kistje horloges mee.
Mijn Orient Mako moet er dan wel tegen kunnen als ik ga zwemmen, rennen, kanoën, motorrijden, fietsen…

Haha, ik ook niet. Bij mij gaat er jaren een protrek/pathfinder mee. Alleen op nette gelegenheden voel ik me een beetje uit pas. Ik bedoel zoiets vind ik niet onder een pak kunnen. Denk steeds vaker om er met een skx007 op uit te willen trekken. Ik zal het wel zien zodra ik em van Rob heb. Ben erg benieuwd hoe het straks is geworden…

ik zou toch voor de seiko gaan. persoonlijk vind ik die wat geschikter voor veel dagelijks gebruik, omdat die wat makkelijker te combineren is. de g shock is toch een behoorlijke grote klok en heeft minder “algemene” uitstraling als de ook stoere seiko 5. de g shock, die ik ook heb en prima is, vind ik wat meer voor vakanties, tuin werken, klussen etc.

aangezien de seiko 5 heel wat kan hebben en ook wel tegen een motorritje kan, zou ik daar dus voor kiezen. mede om dat je zegt dat wanneer er toch echte schade ontstaat je dat niet de grootste ramp zou vinden.

hhe Schreef:

ik zou toch voor de seiko gaan. persoonlijk vind
ik die wat geschikter voor veel dagelijks gebruik,
omdat die wat makkelijker te combineren is. de g
shock is toch een behoorlijke grote klok en heeft
minder “algemene” uitstraling als de ook stoere
seiko 5. de g shock, die ik ook heb en prima is,
vind ik wat meer voor vakanties, tuin werken,
klussen etc.

aangezien de seiko 5 heel wat kan hebben en ook
wel tegen een motorritje kan, zou ik daar dus voor
kiezen. mede om dat je zegt dat wanneer er toch
echte schade ontstaat je dat niet de grootste ramp
zou vinden.

Daar heb je ook wel een punt. De bezel en rubberen band maken em stoer. Maar die wijzerplaat vind ik ook wel iets nets hebben. Misschien als ie op een stalen band zitten…

Net even langs wat winkels geweest om naar wat Casio’s te kijken. Wat me meteen op viel was dat ik de series als de Casio Edifica op afbeeldingen veelal mooi zijn, maar in het echt doen ze wel wat goedkoop aan. Maar goed, ik ging toch om te zien of ik een G-Shock GA-100 mooi vond. Helaas hadden ze alleen de hele witte versie en de versie met zwart/rood. Dus niet de zwart/zwart of zwart/blauw versie met omgekeerd LCD. Maar denk dat ik toch voor de Seiko 5 ga: vind de Casio net wat te plastic als ik eerlijk moet zijn. Een stijl waar ik juist van af wil stappen. Denk dat ik met de Seiko 5 toch een mooi uurwerk binnen haal. En met een ander bandje zou het wellicht nog een mooier horloge worden.

als je in de buurt van nijmegen woont kun je wel een keer wat casio’s komen passen …
seiko is btw ook een prima keus, net wat je wilt … (tu)
toevallig vandaag de 110 die je laat zien in het geel gekocht :slight_smile:

Goeie keus. Met de Seiko vind ik dat je meer kanten mee op kunt. En als het ooit een keer misgaat, dan is het ook geen financiele ramp. Geweldig die Seiko-5-jes!

Proficiat!

Ik zou zeker voor de Seiko gaan.
Ik rijd al sinds de jaren '70 motor (meestal 1 cylinders!) meestal met Seiko Automatic horloges en er is er nog nooit een geweest die daar niet tegen kon.

Daarbij vind ik zo’n G-Shock ook een serieuze kandidaat voor de titel “Het lelijkste horloge ooit” en dan vooral de gele “plastic fantastic” uitvoering, maar dat is een kwestie van smaak of (mijn?) gebrek daar aan :slight_smile:

Motor rijden is maar één-twee keer per seizoen, want heb op dit moment nog geen eigen motor (geen behoefte aan en geen noodzaak tot het hebben van). Dus het puntje van de festivals/feestjes is de echte reden voor de beater. Nu zal een SRH005 ook wel tegen een stootje kunnen en een slok bier kunnen hebben, maar denk dat ik het een iets fijner gevoel vind als er een stoot bier over een Seiko 5 heen gaat dan over een SRH005 :stuck_out_tongue:

Als mijn SRH005 binnen is maar meteen de Seiko 5 bestellen bij Rob van Monsterwatches :slight_smile:

Mag ik je feliciteren met deze keuze? :slight_smile:

Thnx :slight_smile:
Enige waar ik in het algemeen nog aan twijfel zijn de rubber banden van de horloges. Heb nog nooit een horloge gehad met dat soort banden en twijfel ook of het niet extreem gaat zweten. Al is er voor de Seiko wel een stalen band in de zelfde kleur als het horloge:

Weet alleen niet of daar zo 1-2-3 aan te komen is…

En reden dat ik bovenstaande horloge dan niet neem (dus meteen met de goede band) is omdat ik de wijzerplaat en de wijzers van de SNZH05 een stuk mooier vind.

Ik ga zelf ook veel naar festivals/feestjes en snap wat je bedoelt. Ik draag daar juist alleen nooit een horloge omdat ik toch redelijk vaak met mijn handen in de lucht sta en dan lijkt een horloge mij niet echt comfortabel.

Ik vind ze overigens allebei wel mooi alleen is die Casio wel een stuk ‘lomper’ dan de Seiko. Het moet je stijl zijn vind ik om met zo’n ding rond te lopen. De Seiko is wat meer gangbaarder. In ieder geval succes met je keuze!

Anderzijds is de Seiko 5 op je foto wel echt “Made in Japan”. Als ik het goed voorheb worden de G-shocks in China gemaakt. Ik wil daar geen kwaliteitsoordeel mee uitspreken maar zelf vind ik Made in Japan wel “iets hebben”.

GroteBozeWolf Schreef:

Anderzijds is de Seiko 5 op je foto wel echt “Made
in Japan”. Als ik het goed voorheb worden de
G-shocks in China gemaakt. Ik wil daar geen
kwaliteitsoordeel mee uitspreken maar zelf vind ik
Made in Japan wel “iets hebben”.

Dat wel. Maar heb je gezien wat een G-shock allemaal aan kan? Dat wil je niet met een Seiko5 proberen. :+

marnix.moed Schreef:

Dat wel. Maar heb je gezien wat een G-shock
allemaal aan kan? Dat wil je niet met een Seiko5
proberen. :+

Mwah, ik was niet van plan om mijn Seiko 5 meerdere malen per dag te laten overrijden door een auto of om hem van drie hoog uit het raam te gooien :wink:

Hallo, ik heb ook een seiko 5 gehad en dat was niet wat ik ervan verwachtte. Het horloge week 1 minut per dag af, er zat na 5 dagen al zand tussen de lunette (!) en de hele band zat al vol met krassen. Het is gewoon een beetje kermis kwaliteit. Het zijn hele tere horloges die bijna nergens tegen kunnen. Bovendien zat er na 1 keer in de geweest te zijn al condens achter het glas. Terwijl het horloge 100 meter waterdicht zou zijn. Nee ,mijn advies is NIET kopen.

Ik ook niet :+

Heb je denk ik een rotte appel. Want hoor toch veel goeie verhalen over Seiko5jes. Zelf doe ik van alles met een Monster. Is wel een duiker (geschroefde kroon, beter waterdicht, etc.) en die doet al jaren trouw wat ie moet doen. Toegegeven, hij begint nu wat veel vooruit te lopen (circa 8 minuten per maand). Beetja afstellen zou wel helpen.

Oef, dat van zand achter de lunette is wel zonde.

@Ricardo74: Dan heb je wel héél erg veel pech gehad. Op zowat elk horlogeforum lees je vrijwel uitsluitend positieve dingen over Seiko 5jes. Zelf heb ik er trouwens ook één. Een SKZ207J1, die ik met veel plezier draag. Nauwkeurig en robuust, en de massief stalen band krast zeker niet sneller dan die van andere merken.