Beater toch niet zo degelijk?

Deze moet je hebben!

6 likes

Haha! Lachen dit. Effe zonder dollen, hier mijn mening. Het gaat over mechanische uurwerken. Beaten slaat op de hartslag van je mechanische horloge, op het op en neer bewegen van de balans.

Je hebt beaters waar je heel zuinig op bent, die je koestert, waar je jaren naar gezocht hebt, die doorgaans in de kluis liggen te wachten op speciale gelegenheden, dat zijn dus géén daily beaters.

Voor het “elke dag gebruik” heb je een daily beater. Hij is niet perse kostbaar of zeldzaam en als je er per ongeluk mee tegen de muur stoot is het allemaal niet zo erg. Maar om er nou mee te gaan staan houtkloven 
 Nahhhh
 Daar is geen enkele beater tegen bestand, ook de daily beater niet


In de volksmond is de daily beater inmiddels veel meer dan alleen een mechanisch horloge. Ook een quartz, een Eco of een Kinetic die best wel een buts op mag lopen wordt inmiddels in deze categorie geschaard


3 likes

Ik denk dat jouw opvatting en de opvatting dat “beater” slaat op dat het horloge afgeragd mag/kan worden allebei even legitiem zijn. Vergelijk bijvoorbeeld ook de “beater” als auto. :smiley:

3 likes

Nou, ik heb de mijne een keertje geopend ( waarom weet ik echt niet, het leek een goed idee ) daarna nooit meer aan de praat gekregen en maar een nieuwe gekocht


3 likes

Zoveel plezier voor zo weinig :grinning::grinning::grinning:

24 likes

Je moet even met tandpasta en een microvezeldoekje aan de slag
 :kissing_heart:

4 likes

Ik heb hem nu 4 maanden


Leuk om te lezen dat de meningen iets uiteenlopen, maar ik begrijp dat ik wat voorzichtiger moet omspringen dan ik heb gedaan.
Een Casio Duro is al onderweg, in afwachting van de casebackopener voor de SKX.
Ik overweeg ook nog een Casio w800h voor erbij, geen gshock maar volgens mij ook redelijk robuust.

Bedankt voor jullie reacties!

Binnenkort in het lichtblauwe gedeelte: een topic waarin ik een non-gshock “beater”/sloopkogel zoek voor circa €200 die ook om kan naar het werk. :grin:

2 likes

Perfecte beater. Kost niks, looks like a million bucks

4 likes

Daarom is die ook onderweg! :+1:t2:

Is dat de originele band? Nice :slight_smile:

Nieje nieje😂 dit is een watchgecko jubilee

1 like

Koop een knake Seiko Quartz horloge van €15 en doe die om zogauw de bijl uit de kast komt! :+1:t2: :crazy_face:

Ik denk dat je gewoon pech hebt, mijn vader heeft sinds 1970 een seiko automaat, met 6119 uurwerk, en dat ding heeft alles mee gemaakt. Bij mijn weten zelfs een motor ongeluk waarbij hij gelanceerd werd en op straat gekwakt werd. Nooit serieus onderhoud gehad en loopt nog steeds.

3 likes

Maar de Seiko kwaliteit van nu is ook niet te vergelijken met die van rond 1970 :wink:

1 like

Met de racefietsbandjes op 7 bar komen er aardig wat schokken door je stuur. Ik heb nooit een horloge om tijdens het racefietsen. En hout kloven is al helemaal uit den boze. Je zou eens een ultra slow motion moeten zien van wat voor trillingen zulke bezigheden veroorzaken.

3 likes

Ik dacht het, jij zegt het :+1:

1 like

De definities van ‘beater watch’ variĂ«ren nogal, zie ik. Ik hou het toch op ‘werkpaard’ en vind dat die SKX er gewoon tegen moet kunnen. Als de rotor is losgetrild, zat de schroef misschien gewoon te los. Daarmee is het horloge niet overleden: gewoon even vastzetten en lekker verder gaan met houtkloven!

1 like

Wat een wussies hier, zég.

Alles wat zgn. niet mag doe ik met m’n Japanse automaatjes uit de 7S, 4R en 6R reeksen (vijfjes, Alpinist, Monster, SRP). Vaak, veel en dikwijls na elkaar, bovendien. Wanneer een polshorloge er niet tegen kan om gedragen te worden tijdens het eerst verzagen en vervolgens klieven van 30 Kuub hout, dan is het die naam niet waard. Motorrijden met een dikke stampende monocilinder of een hoogfrequent trillende vier in lijn moet gewoon kunnen. Net zoals een hele werkdag het bos in met de bosmaaier. Etc, etc, etc. Nooit een centje pijn, en dat al vele jaren lang.

9 likes

Niemand houdt jou tegen om met je SKX te golfen, hout hakken, racefietsen, tennissen en waar je in je vrije tijd nog meer zin in hebt. Maar


Even een quote uit het artikel waar jij naar refereert:

I usually go digital or quartz for beater watches. These movements tend to be more forgiving to knocks and jolts compared to automatic or mechanical watches. The other indisputable fact is that they are usually cheaper watches with less money invested in them. If I do happen to break one, then the loss would be easier to handle than losing one of my cherished mechanical or automatic movement watches.

:+1:

1 like