Aha vandaar. Bedankt voor de info in ieder geval! Hopen dat iemand er vanaf ‘wil’ dan op het forum. Thanks
Misschien n optie om je ouwe trouwe Seiko nog n kans te geven?
Je zou namelijk ook kunnen proberen om n vervangend achterkant te kopen.
Misschien weer met glas of misschien n geheel stalen.
Bij Rob v Monsterwatches vermoed ik dat die m kan leveren. Of misschien n forumlid die er nog 1 heeft liggen?
Dat gezegd te hebben bestaat door de glasschade wel kans dat er stukjes glas in t horloge terecht zijn gekomen.
Op zich is t uurwerkje ook niet erg duur. Denk dat je bij elkaar ruim onder de 100 euro kunt zitten.
Persoonlijk zou ik t horloge voorzichtig na verwijderen v kapotte achterdeksel met stofzuiger ofzo eventuele glasscherven opzuigen, voorzichtig restant uitschudden, en dan op hoop v zegen dat t uurwerkje nog werkt. Als dat t geval is achterdeksel voor 2 tientjes ofzo erbij kopen en je ouwe reiskameraad kan weer mee op reis.
Tenzij je stiekem eigenlijk weer iets leuks anders wilt kopen
Stiekem is dat laatste altijd wel enigszins van toepassing.
Het is niet zo het glas helemaal gebroken is, er zit een flinke barst in. Ik verwacht dus geen stukjes glas in het uurwerk. Kan het horloge ook nog wel dragen maar niet in het water ed.
Vriendin koopt tientallen jurkjes/bikini’s voor vakantie, ik een horloge, dat is wel zo eerlijk .
Groot gelijk, zo denk ik er ook altijd over:+1:
Vakantie horloges zijn awesome. Even wat nieuws voor beperkte tijd, out of the box. En nadien met nagenoeg geen verlies proberen door te kopen. Love it
Ah, komt de aap uit de mouw. Zal ik mn post dan maar even verwijderen en em over een paar weken er weer op zetten?
Kun jij intussen n nieuw horloge halen en na je vakantie de briljante tip lezen hoe je voordelig je ouwe Seiko kunt herstellen
Haha dat is niet nodig, ik waardeer je tip!
Een Seamaster 120 is inderdaad heel mooi. Maar vergis je niet… de meest eenvoudige klassieke klokjes kunnen met een Nato heel leuk zijn en daarmee ideale beaters voor de zomer. Zeker bij de kleinere pols… en ik spreek ook voor mezelf.
En gelijk heb je
Ik zou voor de Orient RAY II gaan…
Als het om timefactors gaat weet dat ik velen gek zijn van de Precista. Maar ik vind hem niet mooi, ik heb de Smiths PRS-29a en vind ik veel mooier. Wel duurder maar in alles mooier dan een Precista maar das mijn mening.
Kan hem echt aanbevelen
https://www.timefactors.com/prs29new.htm

Ik heb een Oriënt mako I en vind t een ideaal vakantie horloge. Al 2 keer mee geweest en zit onder de krasjes maar dat deert me niet. Kost niet zoveel maar geeft veel plezier!
Snap wat je bedoelt. Onbezorgd plezier noem ik dat.
Precies dat! Zoals een horloge moet zijn voor mij.
€ 165 all in op creationwatches.
Incl. glazen case back en loopt zeer accuraat, iets van + 10 seconden per week.
Een Seiko Mini Turtle een idee? Wel 42,3mm, maar door de manier waarop de lugs zitten erg comfortabel op dunne polsen. Dit model draagt een stuk kleiner dan bijv. een Seiko Presage van 40mm…Turtle lug-to-lug: 42mm, Presage lug-to-lug: 47mm.
Kan ook een Stienhart Ocean one kopen voor 200 euro. Wel een erg hoog submariner gehalte maar wel mooi klokje.