Ja zo lijkt dat wel te gaan bij velen, heb ik het idee. Niets mis met quartz, en niets mis met een automaat…het gaat om het klokje uiteindelijk.
Gekkie. Tweede hands kopen joh. Dingen schrijven af als een malle. Als je een verzoekje doet vind je hem vast voor minder dan de helft
Koop een Seiko Monster.
Zal aan alle eisen voldoen waarschijnlijk.
Draag de mijne (1e serie) al 6 jaar al daily en hij ziet er nog top uit. ‘hij krijgt karakter’
En vind je bovenstaand toch niks… Lekker kopen wat wel aansluit bij de behoeftes en wat je mooi vind
De Inox.
Vind ik echt een mooie en stoere klok en het is weer eens wat anders.
Het Seiko logo staat hier bijkans in het beeldscherm gebrand (en daar doe ik zelf ook vrolijk aan mee overigens)
De BFK vind ik te zwaar en ietwat gedateerd en de Inox is te duur.
Ik zou gaan voor Eco drive of solar, hoef je ook geen batts te vervangen.
Bijv de Excalibur
of de Seiko solar diver
Qua prijs en kwaliteit uitstekende beaters
Heb er een gehad. Een zwarte uitvoering. Gaaf om te zien, maar een bonk om je pols. Loopt altijd netjes, maar volgens mij is de capacitor een zwak puntje.
Als daily beater draagt een SKX wat prettiger.
Ook de BFK is geen pussy wat extreme condities betreft. Zie link voor test op toughwatches.
Ik heb er eentje overgenomen van een forumlid en het is een zeer solide ding met een afwijking van ca. 10 seconden/maand. De stalen band is zeer comfortabel te dragen en ook deze is van solide links.
Ik ken die INOX zelf niet, maar kan de BFK aanbevelen.