Hallo beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een “daily beater watch” en ik twijfel tussen deze twee:
Victorinox inox en Seiko ska371 "BFK"
Welke kan ik het beste kopen volgens jullie?
Hallo beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een “daily beater watch” en ik twijfel tussen deze twee:
Victorinox inox en Seiko ska371 "BFK"
Welke kan ik het beste kopen volgens jullie?
Van de Inox weet ik dat ie in principe onverwoestbaar is (tanks rijden er met gemak overheen zonder schade aan de klok, invriezen is geen punt, vanaf 200m laten vallen op cement…geen punt, en meer van dat moois ).
Echter weet ik uit ervaring dat de behuizing heel erg makkelijk bekrast. Voor een beater zou dat geen punt moeten zijn…maar dan weet je het alvast.
De inox, heb hem zelf (nog niet) gehad maar zoals @daffie zegt zijn deze zga onverwoestbaar.
Hahaha… ja mooi, al die extreme tests. Kijk je weleens naar Simon Crane op YouTube? Hij heeft die tests uitgevoerd op verschillende horloges. De Vostok Amphibia doorstond alle tests moeiteloos en dat voor een klokje van ongeveer 6 tientjes
@Phil3
Van die twee horloges zou ik voor de Victorinox gaan: onverwoestbaar. Ik heb een SKX en een Vostok Amphibia als beaters: doen het prima ook
Heb zelf de Inox. Wereldklok met veruit de meeste draaguren van al mijn horloges. Deze gaat er nooit uit.
Haha…nice
Hij is leuk!
Nu ook eentje die 1000 graden mag worden en geen krimp zou moeten geven:
Victorinox I.N.O.X. Carbon ++ Explore the world of perfect Swiss quality online ++ Home of the Original Swiss Army knife ++ Find a store close to you ++
Nu ook eentje die 1000 graden mag worden en geen krimp zou moeten geven:
Handig…kun je 'm zelfs nog gewoon blijven dragen wanneer je wordt gecremeerd
‘In sickness and in health…until death do us part…’
Echtniet!
Ik vind die INOXxen erg mooi, maar altijd quartz en dat vind ik dan weer jammer.
Iemand ervaring met Seiko “BFK”?
Ik vind die INOXxen erg mooi, maar altijd quartz en dat vind ik dan weer jammer.
Same here. Maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn Inox heb gehad in de tijd voordat ik ben overgestapt naar automatische horloges. Toen was het wel een erg lekkere klok.
@Phil3 een aanrader dus!
Vanmorgen stond in De Gelderlander dat we eerdaags naar de zon gaan reizen…
De BFK heb ik een poosje half jaartje mogen bezitten.
Geweldige klok, maar wel wat aan de zware kant.
Er is niks mis met quartz horloges an sich, maar de prijs moet daar dan ook naar zijn in mijn ogen.
Voor quartz vind ik het gewoon teveel geld. Wat kosten ze nu? Rond de 700 euro?
Edit: vanaf ongeveer 500 euro, maar nog altojd veel voor quartz
Eens.
Vandaag heb ik trouwens ook een quartz horloge om dat me destijds 535 euro heeft gekost (Seiko Kinetic). Eigenlijk hetzelfde als bij jou: voordat ik met automaten en handopwinders begon.