Beater/werk horloge

Na veel lezen kijken en hier en daar zoeken, toch maar ff een berichtje het forum op gooien…
Ik ben op zoek naar een leuk werk horloge …
Gewoon voor erbij… het liefst met een redelijk goede lume
Wie heeft er een en voor welke werkzaamheden vinden jullie deze geschikt,?

Ik gebruik voor mijn werk nu een Seiko 5je en een MWC die ik afwissel en met regelmaat ook wat banden op wissel voor de lol erin te houden…

En mogelijk dat iemand ook nog wat heeft liggen waar hij vanaf wil , (mag ook een frankenwatch zijn) dan zou ik dat graag willen vernemen.

2 likes

Lume. En je kan er mee werken. Zelfs duiken. Mag weg.

14 likes

Wat voor werk doe je? Scheelt nogal wat of je zandstraler, onderwaterlasser of matrassentester bent…

3 likes

Maîtressen tester?

17 likes

Zeg maar gerust een lume-knaller. :sunglasses:
En hij mag weg. :ok_hand: Laat maar weten of het wat voor je is.

5 likes

Geen idee wat je smaak is maar wellicht the King of Citizen met de NY0040?

1 like

Tja , DiaShield en Seiko lume .
Weet niet wat je budget is :upside_down_face:

5 likes

Als ik de tijd kon manipuleren was er toen ik begon de bb58 blue. Dan had ik nu 1 horloge en zat ik niet op HF.

Maar die dus, de Tudor BB58. Meer heb je niet nodig, maar veel minder zou ook niet werken. Of een Explorer maar die is dan weer een stukje duurder.

Kort gezegd: plat en waterbestendig, allround en mooi.

En ik kan het weten, ik heb ze allebei :sweat_smile:

2 likes

Veel geld voor een beater Patrick :sweat_smile:. Mooi ding, dat wel.

1 like

Doet die het ook nog na het duiken?

Als je binnen de 120 meter blijft wel.

2 likes

Duiken zou ik toch echt laten voor dat bedrag :sweat_smile:. Maarja… ieder zijn ding.

2 likes

Is veel geld, maar ik denk dat die het behoorlijk goed zou doen als beater. Full-brushed en gewoon mega stevig gebouwd. En het heeft gewoon een naam, BREITLING, dus afschrijving zal 2e-hands erg meevallen ten opzichte van veel andere merken.
Niks voor jou @Nash? :grin: :beers: Stuur hem zo naar je op, dat weet je he. :ok_hand:

1 like

Het grote plugtopic, ik doe mee :grin:. Waarom deze Alpinist? Je zou dan uniek zijn, omdat je de enige bent die hem zou hebben gekocht :joy:

6 likes

Haha. Ligt er een beetje aan. Heb nog geen breitling.
Je hebt een pb😅

Moet je wel nog even geduld hebben

1 like

Eens hiermee. Een BB58 (zwart of blauw, maar ik vind zelf zwart mooier) is gewoon een zeer goede all-rounder. Draagt fijn, mooie lume, kan goed tegen water (duiker…), prijs/kwaliteit is zeer goed. Alleen ruim EUR 3k voor een "werk"horloge is best veel. Hangt ook af van soort werk natuurlijk.

3 likes

Nou ik zie wel dat er een paar merken tussen zitten die beetje boven mijn budget liggen … Maar niet minder super mooie stukjes techniek👍🏻

Ik zelf ben medische hulpmiddelen monteur…of te wel ben monteur van scootmobielen en elektrische rolstoelen etc…
Dus zit met mijn handen nog al eens tussen wat ijzerwerk…

Leuk dat er zo gereageerd wordt hierop…
Maar voor diegene die afscheid kunnen en willen nemen van hun uurwerk…ik zit in de lowbudget te zoeken…
Maar schroom niet en show je werk/beater horloge…

2 likes

Zelos swordfish

4 likes

De Citizen NY0040 al overwogen? Kost minder dan 200 euro, heeft onwijs goede lume, draagt comfortabel en is gewoon een super horloge.
Ik heb er altijd veel plezier aan gehad.

1 like

Deze ligt hier op de plank te verstoffen:

Niet spannend, niet opvallend, geen automaat… “Maar wat heeft hij dan wel?” hoor ik je vragen…

Simpliciteit. :grin: (en 30bar druk bestendig)

Het is geen waanzinnig lume-monster, maar je hoeft ook niet bang te zijn om dit te doen :point_down:

Tenzij je dat ijzerwerk wilt beschadigen :smile:

Ik heb m voor een prikkie overgenomen hier op het forum, dus hij mag ook weer door voor een prikkie. :ok_hand:

En als dit te extreem budget is sluit ik mij aan bij de adviezen om een Citizen NY0040 te zoeken. Genoeg anderen hier op het forum die ondanks de hoogvliegers in de collectie om ruimte hebben voor zo’n Citizen. (Wel voor de full lume versie gaan!)

4 likes