BeauBands

Een ervaring met een bandenmaker die ik op het forum nog niet ben tegengekomen, maar omdat forumleden het hele internet afstruinen lijkt me een recensie toch op zijn plaats. Het leert ook dat negatieve ervaringen niet alleen met oplichting of kwade wil te maken hebben maar ook met de persoonlijkheid dan wel eigenschappen van de wederpartij.

BeauBands is een bandenmaker die adverteert via Facebook en ooit ook Etsy. Zijn specialisatie is banden van honkbalhandschoenen, waardoor hij mijn interesse wekte. Mijn oog viel via Etsy op iets vrij unieks: een horlogebandje gemaakt van een honkbal. Dus niet van een handschoen maar een echte baseball. Omdat ik scorer ben van het honkbalteam van mijn zoon leek het me leuk om zo’n bandje te laten maken. De bedoeling was dat ik bij wedstrijden mijn Pellikaan daar op zou dragen. Het zou de duurste band worden die ik ooit had gekocht maar vooruit, ik had het nog nooit ergens anders gezien dus het ging om een uniek bandje. Wat daarna gebeurde is het beste te beschrijven via een tijdlijn.

  • 10 augustus 2019: ik bestel de band en betaal 72 euro.
  • 11 augustus 2019: ik stel nog een vraag over de keeper die op het bandje zal gaan zitten en Beau antwoordt direct. Nice!
  • 19 september 2019: ik vraag Beau via Etsy om aan te geven wanneer hij het bandje heeft verzonden. Zijn antwoord: hij heeft persoonlijke problemen. Maar die zijn bijna afgehandeld en dan kan hij er mee verder. Dank voor mijn geduld.
  • 26 september 2019: berichtje van Beau: hij heeft de verkeerde ballen gekocht, Minor League. Het bandje wordt iets anders, maar ik moet aangeven welke print ik waar wil. Jammer, maar in ieder geval is hij bezig, dus ik ben opgelucht. Helaas is het honkbalseizoen voorbij.
  • 6 november 2019: ik vraag Beau via Etsy hoever hij met het bandje is. Na vijf dagen vergeefs op antwoord te hebben gewacht ontdek ik dat hij verdwenen is van Etsy.
  • 11 november 2019. Ik benader Beau via Messenger en zeg hem dat ik nu drie maanden op mijn bandje wacht en vraag of hij me kan verzekeren dat het deze maand nog wordt verstuurd. Als het niet meer lukt wil ik mijn geld terug. Beau antwoordt direct: hij heeft problemen met Etsy zodat hij zijn berichten niet kan lezen. Of ik de gewenste maten nog eens wil geven. Dat doe ik.
  • 27 november 2019: ik probeer het maar weer eens via Messenger: heeft hij het bandje al klaar? Prompt antwoord: het is klaar om het te gaan stikken. Hij zal foto’s sturen als hij thuis is.
  • 28 november 2019: Beau stuurt via Messenger een foto van een bandje, nog zonder stiksels. Ziet er veelbelovend uit.
  • 19 december 2019: Beau stuurt een foto van het bandje dat half is afgestikt, schrijft “sorry this has taken forever, I’ll have it finished tonight” en vraagt om mijn adres.
  • 20 december 2019: Beau stuurt drie foto’s van het bandje dat klaar is en vraagt nogmaals mijn adres. “Shoot me your address bro”.
  • 21 december 2019: ik zie Beaus laatste bericht, ben verguld met de foto’s en geef mijn adres.
  • 10 januari 2020: Ik heb niks ontvangen. Ik vraag Beau via Messenger of hij het heeft opgestuurd. Het bericht wordt niet afgeleverd, ik krijg geen antwoord. De FB-pagina is sinds half november niet meer bijgewerkt.
  • 22 januari 2020: om The Smiths te citeren: I’ve already waited too long, and all my hope is gone.

Hoewel ik er niet aan twijfel dat hij dat bandje heeft gemaakt realiseer ik me ook dat de kans dat ik dat bandje nog krijg nihil is. Wat is er met de bandenmaker aan de hand? Is hij overspannen? Dood? Opgenomen? Ik heb geen idee. Google biedt ook geen soelaas. Het is mijn eerste sof op dit gebied sinds ik op het forum zit. Ik kan nog gaan kijken of ik via Etsy of Mastercard iets terug kan krijgen. Gedoe.

Waarom schrijf ik zo’n lang stuk over een verkoper bij wie hier kennelijk nog door niemand anders iets is besteld? Voornamelijk om de ergernis van me af te schrijven. Want in mijn omgeving snapt niemand dit.
Als het bandje alsnog wordt geleverd meld ik dat ook hier natuurlijk.

Dit bandje was me beloofd.

Edit: mijn poging om via Etsy mijn geld terug te krijgen stuit hierop af:
This purchase has passed the 100 day eligibility window for filing a case with Etsy. Your best option is to contact the shop, they may be able to resolve your concerns.

Teveel geduld gehad jonguh.

Edit 2: wanhoopspoging: bericht gestuurd via Instagram.

21 likes

Kijk nou! :smiley:

7 likes

Als het enige troost bied, ik heb Een aantal jaren terug meerdere straps van Beau ontvangen. Altijd meer dan prima in orde!
Ga er dan ook van uit dat het goed zal komen, ondanks deze enorme rompslomp die je al hebt moeten uitzitten… succes!!

1 like

De keuze is gemaakt om dit als ervaring te delen. Daarmee is het géén discussietopic en zijn alle reacties (behalve een eigen ervaring) verwijderd.

1 like

Wel, de follow up.

Mijn laatste berichten zijn ontvangen door Beau. Hij was vergeten het pakketje te sturen. Als goedmaker bood hij me een tweede band aan, waarbij ik mocht kiezen wat ik wilde. Ik heb gekozen voor een baseballhandschoenband voor mijn zoon. Die was binnen een dag klaar en nadat hij mij een verzendbewijs had gestuurd lagen de bandjes binnen een paar dagen bij mij op de deurmat.

Een NA daarvan kun je hier lezen.

Hoe kijk ik terug op deze toestand en hoe moet ik mijn ervaring met BeauBands duiden? Tja.

Hoewel Beau van Beaubands waarschijnlijk niet de meest geordende bandenmaker is, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hier ook Murphy’s law van toepassing is. Immers, als het met al zijn klanten zo gaat dan kan hij zijn zaak snel opdoeken. Ik denk dat hij door wat persoonlijke troubles zijn zaken niet meer helemaal op orde heeft gehad en ik was daardoor de klos. Daar staat tegenover dat hij me als troost een gratis band heeft gegeven ter waarde van een dollar of 70, 80.
Zou ik weer bij hem kopen? Ik denk dat ik dat wel aan zou durven, mede gelet op de ervaringen van @Rubennnv.

3 likes