Beco Technic Watchwinders

Ik heb 8 winders op een grondplaat, type Beco Boxy.

De snaaraandrijving van de electomotortjes is een zwak punt van deze modellen. Soms breekt er een, vooral als er een zwaar horloge mee aangedreven moet worden.
Na een mailjte met Beco in Duitsland, worden er kostenloos 5 snaren opgestuurd.
Enige voorwaarde was dat men foto’s wilde ontvangen van de serienummers.

Prima geregeld, wat mij betreft.

2 likes

Ok, ik wist dit niet.
Ik heb er zes staan meen ik. Draaien blij hun rondjes.
Wss betreft het dan bepaalde batches.

Mijn ervaringen:

Van de 3 Boxy kubus winders zijn er inmiddels 2 onder garantie vervangen (binnen halfjaar) vanwege defect. Omdat deze Boxy’s inmiddels allemaal bij een andere eigenaar zijn, weet ik niet wat de huidige stand van zaken is. Om misverstanden te voorkomen: beide Boxy’s zijn bij de nieuwe eigenaar defect gegaan waarbij ik (uiteraard) heb bemiddeld om dit op te lossen omdat leverancier alleen aan koper garantie wenst te verlenen (hield concreet in dat ik moest “doorsturen” incl. de extra kosten voor mijn rekening).

Wat ik wel weet is dat de beide Beco Technic Satin Carbon Expert 3 (beide medio vorig jaar gekocht) ook na een aantal maanden allebei vervangen moesten worden vanwege een winder die stil viel en dat er inmiddels alweer van een exemplaar een winder defect is :rage: Voor de beeldvorming: dit betreft een 3-onder-1 kap winder waarvan ik er dus 2 heb.

De hoge retour verzendkosten mag je overigens iedere x zelf betalen (ca. € 20,00 per zending).

Oordeel zelf…