Bedankt voor de gastvrijheid!

Geachte horlogeforum leden,

Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Clemens en ik ben al jaren (met vlagen intensief) geïnteresseerd geweest in horloges. Uiteraard ben ik vaak op dit forum beland en met veel plezier rondgezocht en gelezen, maar het is altijd enkel bij lezen gebleven.

In het verleden heb ik twee Seiko’s en een Tissot gehad (allemaal onder de €500.-), en hoewel dat prima horloges zijn waarvan ik heb genoten, wil ik nu graag wat meer investeren in een horloge, en langzaam een collectie opbouwen over de jaren. Vol enthousiasme en goede moed werd het daarom tijd om echt lid te worden van HF.

Om hopelijk gelijk wat reuring te veroorzaken in de comments, en eventueel wat informatie te winnen, wil ik vast aangeven dat ik pie pan dials echt heel erg mooi vind. Daarom denk ik erover om voor mijn eerste horloge over te gaan op de aanschaf van een (vintage) Omega Constellation of misschien een Longines Conquest (deluxe). Mijn vraag aan jullie is daarom: zijn er nog meer merken of typen met pie pan dials die de moeite waard zijn om te onderzoeken (ik ben nog niet klaar voor Rolex)? En bestaan er ook blauwe originele pan pie dials (niet van Rolex)?

Nogmaals dank voor de gastvrijheid, en ik sta te popelen om alle uithoeken van HF te verkennen.

Clemens

35 likes

Welkom…:+1:

1 like

Zeker. :+1:

Vintage daarentegen kan ik ze zo gauw niet bedenken.

10 likes

wist je dat er een smaakvol sigarentopic is?

4 likes

Welkom op HF :+1:

1 like

Welkom

1 like

Erg mooi!

Maar ik zoek eigenlijk de combinatie goud met blauw, en deze zit eigenlijk nog boven de prijsklasse waarin ik nu naar op zoek ben. Uiteindelijk hoop ik ook voor zoiets te gaan ;).

1 like

@Jotun, haha. Dat klinkt wel als een uithoek.

Welkom Clemens!

1 like

Oh, en denken jullie dat er nog een badge te verdienen valt met een nietszeggende comment zoals deze? Of push ik het dan een beetje?

Eerste-bijdrage-badge? Welkom-badge? Pie-Pan-Badge? Pannenkoek-badge? Zeg het maar…

Maar, welkom hier op HHF. Ik zou beginnen met heel veel te lezen en mee te doen met de discussies.

1 like

Welkom🙂

1 like

Haha, ik ging voor de likes-op-een-reply-badge. Maar bedankt voor de tip, en dat lijkt me uiteindelijk ook de enige juiste weg.

1 like

Welkom op t horlogeforum. Leuk die pie-pans, dat snap ik helemaal. Was ik ook altijd erg van gecharmeerd, vooral de Omega’s. Het is wat op de achtergrond geraakt, mede door mijn voorliefde voor duikhorloges, maar leuk om weer langs te zien komen.

1 like

welkom-home

1 like

welkom

1 like

Deze is lekker.

Verder zijn er in lang vervlogen tijden best wel wat pie pan achtige dingen te vinden. Blauw is lastig denk ik. Merken als Olma en Benrus maakten regelmatig gebruik van zo’n ‘randje’. Wellicht niet echt pie pan, maar dezelfde look. Zelfs Zenith en Rolex hebben vroege modellen (50’s en iets later) met een pie pan achtige plaat. Ik vind de Constellation wel de mooiste.

2 likes

Ik ben ook een groot fan van duikhorloges! Ik duik zelf daadwerkelijk en daar is mijn interesse in horloges eigenlijk mee begonnen. Maar ik denk dat ik eerst investeer in een dagelijkse dress watch, en daarna voor de diver ga.

Welkom! Veel plezier hier!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes