Bedrogen

Oké de titel is misschien gedramatiseerd maar zo voelt het misschien wel.

Heeft iemand hier het ooit meegemaakt, dat je een horloge gekocht of gekregen hebt in de veronderstelling dat het een echte was, maar dat je er later achter kwam dat het niet zo was?

Collega van me had laatst een Mont Blanc gekocht die niet van echt te onderscheiden was.

Tegenwoordig is er van bijna elk merk wel een imitatie te vinden lijkt het.

Mvg.

Ik heb een keer een Vostok gekocht die een wijzerplaat bevatte die met een gewone printer was afgedrukt. Die is retour gegaan.

6 likes

Mogelijkerwijs zijn er hier forumleden die daar nog achter moeten komen. :smirk:

1 like

Toen jouw collega maar 49 euro moest betalen had hij al iets moeten vermoeden…

Jammer, maar helaas gebeuren zo’n dingen.

In de begin fase van de hobby, echt de eerste maand dat ik interesse in horloges had, met mijn enthousiaste kop een military issued omega gekocht via marktplaats, als ik er nu op terug kijk is het echt een van de slechtste frankens die ik ooit gezien heb.

1 like

Haha nee 400

10 jaar geleden via eBay. Een rado gekocht uit Israël. Viel uit elkaar toen ik hem ontving en uit het doosje haalde :joy:

Eigen schuld dikke bult. Gelukkig nog wel kunnen claimen via eBay.

Sinds die tijd wat voorzichtiger met veilingen en zo.

1 like

Dan nog

Gelukkig niet nee… Ik koop liever bij een juwelier of betrouwbare grijze dealer dan bij iemand die ik niet ken via internet.

1 like

Of een HF lid :stuck_out_tongue:

Een bandje van Hirsch tweedehands gekocht via MP. Wat bleek, twee verschillende soorten en het stukje waar de pin doorheen moest was losgescheurd… Niet veel geld verloren, maar voor aankoop van banden ga ik nu alleen bij een webshop, of van iemand van het horlogeforum terecht!

Ik baalde wel dat iemand maar voor enkele euro’s dit deed… Ik moest lachen hoe triest het eigenlijk was…

2 likes

Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige! En ik ga echt goed mijn best doen om er geen te worden. Ik betaal ook liever veel meer voor een horloge bij een betrouwbare handelaar dan dat ik een gok ga wagen.

Ben erg blij met de expertise van de mensen op dit forum en hun bereidheid deze te willen delen. Zeker dus ook als het gaat om een nep van een echte te onderscheiden zoals laatst met een vintage Omega.

even een zijsprongetje, is het ook bedrog wanneer je een horloge koopt bij een rommelmarkt voor 5 euro maar dat ding is € 1500,- waard ?

3 likes

Positief bedrog :wink:

Heb je al aangifte gedaan? Zo niet, alsnog doen.

1 like

Nee ik heb 10 euro betaald :grin:
Bij niet horloge gerelateerde zaken die voor mij niet interessant (genoeg) zijn wil ik het mensen wel eens melden wat ze op het kraampje hebben liggen. Wordt overigens meestal niet in dank afgenomen door de aanwezige “verzamelaars” cq handelaars.

Tuurlijk niet

Heel triest idd, mensen doen de gekste dingen om aan geld te komen

Begrijpelijk dat je dat zegt maar ik zeg altijd als koper heb je onderzoeksplicht. Ook al is dat met online aankoop lastig uit te voeren zeg maar.

Juist uitgaande van het feit dat er allerlei gasten dingen verkopen die niey pluis zijn altijd op je hoede zijn en onderzoeken of het te goed is om waar te zijn.

2 likes