Bedtijd ritueel. 10 stuks opgewonden

Veel

Dan ben je meer dan druk ja. En je werk nog eens.
Ik ben afgekeurd en vraag mezelf regelmatig af hoe ik dat vroeger, met een fulltime baan, allemaal deed.

Horloges. In de kast 150 ongeveer

1 like

Ja dat dacht ik al te zien

4 likes

Achter de overhemden in lenzen kist 80.
In de horloge pouches 8. En hier en daar wat achter mijn sokken en boxers. Die rouleren af en toe mijn kast in

1 like

Ja dat zat ik laatst ook te overwegen. Word ik per sé blijer van een duurder horloge dan van een goedkoper? Mwa, vaak niet. Hoe leuk is het dan om meer goedkopere verschillende horloges te hebben voor de prijs van een duurdere.

1 like

Tja ik heb 20 paar happy socks. Lekker veel variatie. Heb dus ook happy watches. Iedere dag pas ik mijn horloge aan mijn bui. kleding, werken of vrij, klussen. Uitsloven bij Rus-o-fielen.:joy:

3 likes

Fy fan, wat een collectie! Ik begon mezelf net af te vragen of ik niet aan het overdrijven was met mijn 25-30 horloges. Niet dus!
Je verzameling ziet er ook erg kleurrijk uit. Da´s altijd goed.

Echt super :ok_hand: :+1:

4 likes

image
Pfffff daar zou ik keuze stress van krijgen .

4 likes

Hahaha ja mooi.

3 likes

Horloges of (klein-/pleeg-/bonus)kinderen? Volgens mij is het antwoord op beiden: veel.

Leuk om te zien, @Broederbill. Zeker ook leuk om de diversiteit in de hobby op het forum te zien. De één verzamelt van alles en nog wat, de ander heeft aan één specifiek exemplaar genoeg, maar de gemene deler is dat wij allemaal blij worden van horloges.

4 likes

Ik merk dat ik met mijn tel moeite heb om de melkweg goed vast te leggen. Ik zal iets met een standaard moeten doen zodat hij beter stilstaat. In delen lukt het wel.

Ik kan weken niets met de horloges doen behalve opwinden. Door mijn werk in de zorg werk ik zeer onrrgelmatig. Dus de hobby dus ook.
De duurste horloge heb ik van mijn pa gekregen. Een luxe edifice met allerlei functies die je alleen via je tel kunt bedienen. Langzaam màar zeker ben ik iets kieskeuriger aan het worden dit komt omdat ik door de HF veel dingen oppik. Dus ik doe 4 horloges weg en koop ik één duurdere voor terug die ik mooi vind. Dat blijft voor mij belangrijk. Spreekt de horloge mij aan? Is hij voor zijn leeftijd nog mooi? En is hij draagbaar. Ik koop niets wat niet werkt alleen als ik zeker weet dat ik het kan verhelpen.
Eerst was eigenlijk het meeste 0-75 euro en misschien 10 horloges
100-300 euro.
Nu zit alles wel eerder boven de 50 euro.
Doordat sommige zeldzamer blijken te worden. Zoals de hamer en sikkel Rus. Kocht ik er 3 voor 100 euro. Nu krijg ik biedingen van 180-200. Maar die verkoop ik niet.
Sommige HF mensen wijzen me er soms op dat er wat parels tussen heb en dat ik een goede keus heb gemaakt. Zo bewust is dat dus niet bij mij. Ik koop wat me aanspreekt omdat ik er graag naar kijk. Of omdat iets zo lelijk is dat ik hem schattig vind. De ‘MAO’ of ‘Jeltsin’ zijn niet mooi maar wel geschiedenis.
Maar vooral kan ik uren onder de motorkap kijken bij de horloges. Wat ook zo leuk is, is om de Oostblok horloges allemaal op te winden en ze dan bij elkaar neer te leggen op mijn nachtkastje, een kakafonie aan getik. Holle, harde tik geluiden. Dat geldt ook voor sommige zakhorloges en stopwatches. Ook de blikkerige geluid van jaren 70 wekkers met knopje erbovenop is leuk. Mijn kinderen plaag Ik wel eens door er ergens 1 te verstoppen waar ze niet bij konden en hij dan afliep rond opsta tijd. Pubers worden dan heel boos, :rage:

Ik ben technisch gezien nog net geen maagd maar zit nog in de peuter pubertijd. De fase van ik wil het zelf doen. Zo komen er regelmatig donor horloges bij mensen zoals @DirkT terecht. Is dat zonde? Is het erg? Nee. Ik heb weer wat geleerd en de schade blijft beperkt tot een aantal tientjes.

Ben niet zo heel erg bezig met hoeveel horloges ik heb. Ik geef er makkelijk een aantal weg op moment dat iemand er verliefd naar kijkt. Ik ben een slechte zakenman gelukkig. Als ik mijn inleg maar terug heb.

In Spijkenisse zijn veel kinderen die niet eens horloge kunnen aflezen. Als ik af en toe een kind echt laat zien wat een horloge is en wat er zo bijzonder aan is, dan loopt er daarna en jochie rond met een horloge om de pols. Uiteraard overleg ik eerst met ouders. Opa Bill uit de straat wil geen rare Opa Bill gevonden worden. Haha.

Volgende week haal ik mijn Sint diploma uit de kast en ga ik met een paar pieten de wijde wereld in. Minder bedeelde kinderen zullen cadeaus gaan ontvangen. Dit initiatief komt vanuit mijn kerk waar ik jeugdouderling ben.

Dit deden we vroeger met 5 ploegen. Nu is alles anders. Dit wordt Sint buiten op een krukje en paraplu. Ik heb al 10 timexjes ingepakt in luxe dozen. En voor de oudere kids automaatjes. Ook wat Chinezen. Want die kunnen prima horloges maken die er luxe uitzien voor een betaalbare prijs.

De Skeleton modellen zijn erg in trek wat dan vergapen ze zich aan de mooie binnenwerk. Het leuke is dat er volwassenen nu rondlopen die 4 jaar geleden een horloge van me kregen. Toen 14/15 jaar nu 20 jaar.
Grappig is wel dat we een dergelijk gezin nooit vertellen wie we zijn maar dat wij gestuurd zijn door een vriend of vriendin die anoniem wil blijven. Je wilt niet dat mensen een schaamte gevoel overhouden .

Nou ik zie dat ADHD Bill al veels te lang heeft gekletst. Sorry voor mijn gezwam.

Bill

49 likes

Ik hoop nog heel veel gezwam van je te mogen lezen Bill.

2 likes

Jij bent een goed mens, Bill!

2 likes

Je bent juist relaxed en open, leuk om te lezen. En loopt niet mee met de massa :+1:t5:

2 likes

Bedankt juist voor het delen! :grinning:

Dank voor het delen; ik dacht dat ik een probleem had met 100+ horloges, maar het is blijkbaar toch volkomen normaal :innocent: :innocent: :rofl:

4 likes

En je kunt je vrouw geruststellen. Mijn vrouw kocht de display voor me…

3 likes

Wooow, aardige collectie.

1 like

Toen ik de titel las dacht ik even het gaat over een bordeel maar helaas, toch weer horloges, en veel :slight_smile:

Maar een leuke collectie Bill, ik zou er gek van worden omdat ik meestal toch hetzelfde horloge draag en nerveus zou worden van zoveel keuze.

2 likes