Beetje handigheid opdoen ( een nieuwkomer)

Hallo allemaal, wat een kennis en ervaring blijkt er uit de postings. Vind horloges al jarenlang leuk en heb nu meer tijd om er iets mee te doen. Wil mij voorlopig richten op reanimeren van quart-zen; klokjes die nog prettig ogen aan de gang krijgen. Batterijtjes lukken nog wel maar verder niet. Met wIe of waar kan ik een beetje gecoacht vaardigheden opdoen? Amstelveen plus 25 km.

1 like

Leuke vraag! Geen idee, maar wel een meer algemene vervolgvraag: zijn hier (goede) cursussen voor of zit het alleen in de sfeer van beroepsopleidingen zoals Schoonhoven?

PB verstuurd

Forumlid Vouwfietser had hier ooit een oproepje geplaatst
voor het gezamenlijk in elkaar prutsen van Vostoks
maar dat zijn mechanische horloges,
hoewel er natuurlijk weinig verschil is met het openen van een quartz of handwinder kast of het afnemen van wijzers of lumen.
en glaasjes vervangen lijkt me ook ongeveer hetzelfde

hahaha… daar heb je André al,
die vouwfiets had er flink de vaart in zie ik.

Lijkt mij een leuk initiatief!
Nooit te oud om bij te leren.
Ik hou mij aanbevolen.
:smiley:

Er zijn wel kortere cursussen op de vakschool in Schoonhoven, maar dat zal wel prijzig zijn.
http://www.vakschoolschoonhoven.nl/Studeren/Studiewijzer/uurwerkmaken%20horloges%20basis%20cursus.aspx

En bij Paul van Zeeland die geeft 1 daagse workshops volgens mij http://www.paulvanzeelandjuweliers.nl/horloges/horloge-workshop

1 like

Leuk dat je reageert. Houd je je aanbevolen voor als er cursussen of workshop zouden worden georganiseerd of om mij een stukje op weg te helpen?

Voor als er iets word georganiseerd.
Op dit moment kan ik je alleen van de wal in de sloot helpen…:slight_smile:️:slight_smile:️:slight_smile:️

als het klokje dan maar waterdicht is.
Heb jij ideeën om vaardigheden op te doen? Waarom gaat het jou?

Bekijk anders eens Watch Repair Channel op Youtube.
Hier een video van de service van een ETA Quartz uurwerkje.

Goede tips in dit topic!

goeie tip, ga ik doen.Thnxs

Ik heb nog wat horloges liggen die wat smeer en afregelwerk kunnen gebruiken.
Altijd handig als je dit zelf kan doen.
Met de Youtube link kom je voor een quartz al aardig op weg.

dank voor de aansporing. Hoop binnekort van mijn successen te kunnen vertellen.