Beetje hulp bij quartzklokken klussen

Beetje het gevoel dat ik de echte horlogeliefhebbers niet aanspreek, maar vooruit dan maar …
Misschien zijn er mensen die het net als ik leuk vinden om horloges te re-animeren. Das wat ik doe.
Heb een aantal klokjes waarvan ik de deksel niet meer dicht krijg en zou even langs willen bij een hulpvaardige omgeving amstelveen voor raad en daad. Iemand?

Persje kopen?
Voor een eenvoudige, kijk even hier:
https://www.conrad.nl/nl/toolcraft-820923-horloge-glas-en-bodeminzetter-professioneel-820923.html

Heb er zelf ook een, werkt prima en ze geven er nog 10 jaar garantie op ook.
Geen binding met Conrad, wel een tevreden gebruiker :slight_smile:

1 like

Ik heb er zo eentje onderweg uit China. Kwaliteit nog te bezien, maar kost de helft. Kan uiteraard ook duurkoop zijn, maar als je het niet probeert…

1 like

Lexaf en flowert hartelijk dank voor dit koopadvies. Klinkt een beetje als ‘koop een golfset’ als antwoord op mijn vraag ‘wie maakt mij een beetje wegwijs op de golfbaan’. Oftewel de producten ken ik wel maar vind het leuker om samen iets te doen en praktische ervaringen uit te wisselen.

Dank geheel aan mijn kant. We zijn hier om elkaar op weg te helpen toch? Succes met de (quartz) reparaties.
Pas wel op dat je de juiste maat schoteltjes - boven en onder - plaatst. Anders kost het je een glaasje.