Beetje laat maar toch.... vintage aanwinst

Ik heb dit horloge donderdag ontvangen van Hein T, maar nu pas de tijd gehad om een paar foto’s te schieten.

Daar is ie dan:




Ik ben zeer te spreken over de sierlijke en strakke vormgeving van dit klokje uit de jaren 50.
Een maanstand heeft gewoon iets, de kers op de taart zeg maar :lol:

Hierbij een foto van het caliber gemaakt door Hein:

Heeft iemand enig idee wat voor kaliber het is, ik gok een manufactuur?
Ik voel me redelijk bevoorrecht dit klokje te mogen bezitten!

geweldig mooie vintage kalenderklok…
wie wil zoiets moois nou niet bezitten!!
veel plezier ermee.

Groeten Arno.

Van harte, hij ziet er ng erg goed uit voor zijn leeftijd. En idd, die maanfase is heel mooi!

Super!

Dat is echt een prachtig horloge (tu)

Jij schreef :Heeft iemand enig idee wat voor kaliber het is, ik gok een manufactuur?

Kijk hier even :
http://www.heirloom2.com/moonphases_o).htm#RECORD_DATIFIX_GOLDCAPPED_

Je mag je hiermee idd bevoorrecht voelen. Perfecte en klassieke vormgeving in mooie verhoudingen en een puntgave wijzerplaat! En dan die maan; lijkt wel van bladgoud; een prachtige blikvanger. Ook een erg goede website waar 2006 ons op tipt. Ik heb er meteen rond gestruind. De kastafmetingen kon ik er echter niet vinden, weet jij die Mario? Heel veel plezier ermee.

prachtig mooi…
in geweldige staat nog.

gr,
Hans Mennink

De maan is inderdaad gemaakt van bladgoud evenals de sterren, het geheel is ingebakken in een semi transparante emaillelaag.

De diameter is ong 34MM dus vrij bescheiden.

Supermooi, hier word ik kompleet hebberig van! (tu)
Ongelooflijk dat je zoiets nog in zo’n mooie staat kunt vinden, echt een prachtige aanwinst Mario, gefeliciteerd!

Oh ja, het is een 10,5 lijns Record kaliber 107C (manufaktuur uiteraard) staat ook in het uurwerk gegraveerd trouwens (in dat ovaal onderaan) :wink:

Groet,
Paul

om jaloers op te worden, waar vindt je zoiets nog? Supermooi, veel plezier ervan!

Basko

een adembenemend klokkie…

hele mooie foto’s van een hele mooie Record Moonphase Datofix uit 1950 (tu)
laatste uitvoering met een eigen Record caliber, daarna met Felsa en ETA calibers.
Sinds de overname door Longines in 1961 is Record langzaam als merknaam van het toneel verdwenen :frowning:

groet,
André

Praaaaaaaaaaaaachtig. Echt mijn smaak.

Hein, als je nog zo ééntje hebt, één is genoeg hoor .

(tu) gefeliciteerd Mario, zeer mooi record Datofix.
Ik heb zelf ook een, zie foto.
veel drag plezier!
mvrgr.

Yuen Tai

Wat een geweldig horloge in een adembenemend mooie staat ! Van harte ermee.
groet
Harald

Gefeliciteerd. Heb 'm zelf ook te koop zien staan, maar voor mij was de diameter te klein…

Die is ook gaaf zeg!, nog nooit iets dergelijks gezien met een zwarte plaat.

Ook een mooie Datofix Yuen
forse correctie pins aan de zijkanten, lijkt wel een chronodatofix.:slight_smile:
maarrre is dat leren bandje niet een maatje te klein ?

groet, André

Erg mooi (tu) Ziet er geweldig uit.

Veel plezier ermee

Da’s een fraai horloge, zeg! De kastrand is in verhouding wel erg breed/dik, maar dat maakt het geheel wel apart.

Een mooie aanwinst . Mijn advies: nooit meer weg doen :wink:

Groet, Mark

Prachtig… dat je zoiets verkoopt Hein?