Heb een Fitbit Versa 2. Instapmodel smartwatch maar ik gebruik hem eigenlijk alleen voor hartslag en slaap. Nu is de batterij aan zijn einde - moet hem elke dag opladen. Wisselen kan (theoretisch) maar dat is een klusje wat ik toch een tikje ingewikkeld vind op basis van dit stappenplan Fitbit Charge 2 Vervanging van de batterij - iFixit reparatiehandleiding. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel eens een batterij vervangen van een smartwatch, maar deze Fitbit is wat lastiger. Voor een hobbyist is het een heel gedoe om, zonder het juiste gereedschap, het scherm zodanig te verwarmen, dat de lijm loslaat en het (aanraak)scherm zonder schade te verwijderen. Daarbij is het de vraag, hoe je deze weer netjes (water)dicht krijgt.
Misschien dat zo’n telefoonschermvervangwinkel je kan helpen voor een redelijk bedrag? Die hebben zo’n verwarmingsapparaat om gelijmde schermen te verwijderen.
De eerste die ik probeerde had er geen zin an
Dank maar dit gaat mij niet lukken vrees ik
Ik weet niet wat zoiets kost maar als ik dit zo zie zou ik geneigd zijn om gewoon een nieuwe te kopen
Die kosten iets van 150e (en een nieuwe batterij 15e) dus het zou op zich uit moeten kunnen
Een batterijtje zetten in een normaal horloge is geen probleem maar hier begin ik niet aan
Denk inderdaad dat je de beste kans dan hebt bij een telefoon fix zaakje