Maar nu de hamvraag… Hoe is het afgelopen? Of zijn ze nog steeds bezig😀
Beetje vreemd idd, want voor het inkorten van de band behoeft men niet aan de imbussen te komen.
Lijkt mij incapabel personeel.
En er behoeft ook niet ‘geslagen’ te worden, de band pinnen druk je er met een
speciaal tooltje uit.
Grt.
@SuperC ik zeg altijd: schoenmaker blijf bij je leest. Als ik zo’n ding voor het eerst uit elkaar moet prutsen houd ik geen schakel/busje over.
Ben er vandaag na de tips even langs geweest en even bekeken waar die lui zo’n moeite mee hadden. Kwam op de busjes neer die om de pinnetjes zitten. Zweet stond op zijn kop maar heeft het gefixed. Er moet alleen nog een schakel tussenuit dus maandag haal ik hem op.
Bedankt voor de tips allemaal en ik laat het eindresultaat zien als ik hem ophaal.
Fijn weekend nog.
Gr t.
Voor 11 euro heb je een setje en dan doe je het zelf. Stelt niks voor.
Misschien een tip:
Je krijgt deze tool ook regelmatig gratis bij online bestellingen van horloges met stalen band. Zo ben ik er althans aan gekomen.
Is dit een leuk setje voor deze prijs?
Of heeft er iemand hier een setje voor weinig in de aanbieding.
Gr t.
welke juwelier?
Ik heb zo’n setje voor een tientje van ebay gehaald. Of aliexpress idd. Je hebt het vaak al binnen een week binnen vanuit China. Record is 48 uur
Via eBay lukt zelfs nog wel goedkoper. Die van mij was echt maar een paar euro.
Ik als jurist ga ervan uit dat, indien niet anders opgenomen in de algemene voorwaarden van die juwelier, het gewoon valt onder onrechtmatige daad: schade maken is schade vergoeden.
Als er iets daarover is opgenomen in de algemene voorwaarden, bijvoorbeeld “…niet verantwoordelijk voor…” of “…eigen risico…”, dan moet er op een duidelijke manier de algemene voorwaarden getoond, dan wel genoemd worden. Er is ook nog iets als het stilzwijgende accepteren van de voorwaarden, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd en ik heb geen zin om er verder tijd in te steken.
http://www.baronyanjuweliers.nl
Deze lui. Misschien toch ff zo’n setje halen en net zoals @SuperC worden .
Meestal vliegen de onderdelen mij al snel om de oren. Auto’s prima maar kleiner dan dat is niet voor mij weggelegd.
Bedankt voor de goeie tips mannen! Top!
Gr T.
Als je de website ziet, weet je al voldoende. man man man
Toch had ik daar geen problemen de vorige keer. Maar ja, maandag zie ik het eindresultaat wel. Anders kunnen ze mooi de schade vergoeden.
Ze heeft je nu toch duidelijk gemeld dat het je eigen risico is?
Ze heeft gezegd: lees maar na. Meestal is het bluf en als je ernaar vraagt dan weten ze zelf niet eens waar het staat.
Ik denk niet dat ze daar over bluft. Je had ook even de moeite kunnen nemen om het daadwerkelijk na te lezen…
Maar goed, ik vraag me meer af waarom je je bandje daar achter laat terwijl ze er schijnbaar niet eens zeker van zijn dat ze een schakeltje kunnen verwijderen zonder je band te beschadigen.
Huisregels houden geen stand wanneer ze in strijd zijn met wat redelijkerwijs te verwachten is.
Gelijk hebben is 1, gelijk krijgen.