Beetje repareren hoeft niet altijd duur te zijn

Pas een Marcello Nettuno gekocht op de Baai.
Tweedehands en “dus” was de bezel bekrast, was het pareltje er uit en was de band gekrast en tekort.

Een HongKongse eBayer verkocht onderdelen. OK, die zouden passen op Rolexen. Dus dacht ik dat ze misschien ook wel passen op mijn Solex-variant.

Voor 99 dollarcent werd ik de gelukkige bezitter van een bezelinsert en voor nog eens 99 dollarcent had ik een band.
Staal en massief en nog geschroefd ook. Vast niet het beste staal ter wereld, maar je vraagt je toch af hoe het kan.
Portokosten waren samen 10 dollar en ik neem aan dat daar dan de winst voor de verkoper in zit verscholen, alhoewel: voor al dat geld wordt de zaak dan ook nog keurig ingepakt in zakjes en doosjes en aangetekend opgestuurd.

Het was een heel gepruts om de bezel er op te krijgen. De insert paste als een bus, die zit niet eens geplakt maar gewoon er in geklikt.
Maar oh,oh dat verdraaide veertje dat er onder zit!.
En ook aan de endlugs van de band moest wat worden gesjord en getrokken. Maar ach, gaat het mis dan is er dus niet veel verloren.

Resultaat staat hier onder en deze amateur met twee rechterhanden is niet eens ontevreden. Moraal: sommige dingen hoeven dus niet duur te zijn.

Prachtig resultaat!!

Bezel-insert is erg mooi, ik ben wel benieuwd naar de verkopen.

De band is ook niet verkeerd trouwens.

Mooie insert en band. Gewoon een heel net horloge, veel plezier ervan.

Groet,

Frank

Mooi gelukt! Complimenten. Kun je eens wat meer vertellen over de klok? Zie dat het een soort Rolex immitatie is en ik dacht gelijk aan een Alpha. Jouw horloge lijkt me kwalitatief beter(gebaseerd op de info, verkregen uit ff snel googelen)…klopt dat?
Ziet er verder strak uit :wink:

MP

Leuk resultaat(tu), veel plezier met dit horloge!

Ziet er weer goed uit. (tu)

goed gedaan bob de bouwer! :slight_smile:

Hartstikke goed! Wie doet je wat! (tu)

Een insert besteld, past niet op mijn skx007-modellen, maar volgens mij wel op een skx031 en skx033.
Dus eerst maar 1 om te testen (een groene).

mp Schreef:

Mooi gelukt! Complimenten. Kun je eens wat meer
vertellen over de klok? Zie dat het een soort
Rolex immitatie is en ik dacht gelijk aan een
Alpha. Jouw horloge lijkt me kwalitatief
beter(gebaseerd op de info, verkregen uit ff snel
googelen)…klopt dat?
Ziet er verder strak uit :wink:


Klein merk, duits, ergens achter Aken vandaan http://www.marcelloc.de/. Laat zijn ontwerpen in Zwitserland bouwen. Kwalitatief zitten ze goed in elkaar. Heeft een paar modellen te koop. De Nettuno is de duiker van het stel, is wat duurder dan de bekende Steinhart-duikers. Er is ook een grotere (en nog duurdere) broer, de Tridente. Er zijn een paar verkooppunten in Nederland, verder ook op Internet te vinden.
Over het algemeen wordt er op de diverse fora in positieve zin gesproken over de Nettuno’s, discussies over wel-of-niet-kloon daargelaten.
Overigens wordt voor de Nettuno met uurindices als die van mij ook wel de naam “Marshmallow” gebezigd.

Het resultaat oogt alvast prima. Goed gedaan !! (tu)

MVG,

Chris.

Goed gedaan, jochie! (tu)

(zit me nu opeens af te vragen uit welke reclame dat nou ook al weer kwam…)

Groeten,

Martin