Beetje triest jatwerk

Microbrand op facebook.

Regelrechte dialcopy van Magrette dualtime.

Euh…is kopieer gedrag niet heel gewoon dan in de horlogewereld?
Ik kan je er vele noemen die klakkeloos gekopieerd worden van bestaande merken…

Ja, dat weet ik. Dat gaat echter meestal om het kopieren van iconen zoals de sub.
Een microbrand die een recent model (dial) van een ander microbrand kopieert, dat is volgens mij toch iets nieuws.
Het is overigens niet zeker of dit het uiteindelijke model wordt.

Mwoah, moet kunnen. Zie wel andere elementen terugkomen. Golfjeswijzerplaat van de Omega Seamaster, twee kronen vlak naast elkaar zoals de Maurice Lacroix Pontos en verder nog de overall feel van een G. Gerlach Navigator.

1 like

Dat zijn toch meer details van de dial of kast. Deze dial en bezel zijn een exacte kopie van de dualtime :slight_smile:

Even afwachten wat @stevo hier van vindt.

De witte dial (staat tussen hun foto’s) dat is wel echt een regelrechte kopie…
Ik vind het bij de blauwe en zwarte ook nog wel meevallen, maar de witte dial slaat alles.

Even ter vergelijking, de Magrette:

Foto’s met dank aan het internet :+1:

Ik vind zowel de magrette als de kopie niks om eerlijk te zijn.

Helaas gebeurt dat wel vaker. Ik meen dat seagull laatst een design van Tjip heeft gejat dat Tjip op had gestuurd om prototypes van te laten maken. Eigen logo er op en in de markt zetten.

Wel raar dat die cijfers op de bezel zo vreemd staan.
Ziet niet uit.
En die Margrette is een “einzeiger” :slight_smile:

1 like

Hij heeft eerder vandaag in de FB groep Microbrand watches er op gereageerd. Erg netjes moet ik zeggen.

ik vind beiden weinig creatief, wanneer je als designer rekening moet houden met prijs / functie kom je al snel op een sandwich dial.

( want dat maakt het lumen van ingewikkelde cijfers veel goedkope en netter )
dat ze hier dan bijna alleen maar streepjes gebruikt hebben is dan nog een extra besparing )

ik kan me voorstellen dat je zonder het andere merk bekeken hebt toch tot hetzelfde ontwerp komt.

Als jullie het niet erg vinden laat ik het bij dezelfde reactie als op FB. Ik snap niet hoe hij van een eigen design (met de golfjes) hierop uitkomt. Hij legt dat ook niet uit.

Ik vind dat klanten zelf maar moeten beslissen wat ze er van vinden. Ik lig er niet wakker van. Ik ga uit van de eigen kracht. Dion en ik hebben er best wel om gelachen hier in Hong Kong, waar nu de jaarlijkse watch fair bezig is.

3 likes

Het pijltje staat wél onderaan !!! :smiley:

Als beide ontwerpers tweelingbroers zijn en gezien de datum locatie 5 minuten (of een uur) na elkaar geboren zijn, dan zou ik dat in dit geval geloven. :slight_smile:

Volgens mij is het gewoon een draaibare binnen-bezel :stuck_out_tongue:

Of cooouurse ! Antwerpse humor.

1 like