Beetje vreemd, maar wel lekker

Ik heb een paar niet alledaagse horloges eindelijk binnen en dacht showtime :smiley:

De eerste is redelijk standaard, maar kom je niet vaak tegen, de Tissot Alarm.
Wat me met name bevalt is het deuntje, geen standaard “pieperdepiep”, maar echt vrolijke tonen :+.

De volgende is een Roamer, waarbij zowel kast als glas in een soort knik/vouw gemaakt zijn.

En de laatste vond ik wel erg bijzonder, een Ventura V-Tronic Sparc. Een combi van automaat en quartz, nauwkeurig op de indices, zware massieve kast en lekker geel :smiley:

vooral de laatste, erg mooi… (kwijl)

 rob

van harte met je nieuwe aanwinsten (tu)
een leuke collectie zo bij elkaar en het is idd weer eens wat anders dan wat we vaak voorbij zien komen.
veel plezier ermee :slight_smile:

Vind ze alledrie geslaagd(tu)

gr Ron

lekker apart, doe je goed

laat es horen dan die vrolijke deuntjes:D

die Ventura is wel mooi zeg jammer dat het merk niet meer zoveel doet.

@edit
Zie net dat Ventura weer terug is.

De Roamer is mijn favoriet. Mooie band ook, doet een beetje aan de vroegere Omega banden denken (bv Speedmaster 125).

Is dit een mechanisch of een Quartz horloge?

Die zijn inderdaad niet alledaags. Leuke aanwinsten!

Qua looks is de Tissot mijn favoriet.

Wow, wat een aparte aankopen zeg! Ik moest even over hoofd krabben… is die Tissot nu een mechanische alarm?

Bij die Ventura moet ik aan een Seiko Kinetic denken. Wel apart is dat ze em ook in digitaal hebben. Zover was Seiko volgens mij niet.

Lijkt met niet dat de tissot een mechanisch alarm heeft. Is een prijzige complicatie… Maar wie weet!

Er aparte klokken! de Tissot is ook bij mij favoriet.

Gr. Mark

zit een eta 906.xxx quartz met alarm module in met daarnaast nog een heel klein kamertje met een nog kleiner troubadourtje :smiley:

De Tissot is inderdaad een quartz ;), het troubadourtje een getrainde huismijt :smiley:

XXoF Schreef:

De Roamer is mijn favoriet. Mooie band ook, doet
een beetje aan de vroegere Omega banden denken (bv
Speedmaster 125).

Is dit een mechanisch of een Quartz horloge?

De Roamer is een ISA quartz, het glas neemt ook een hoop ruimte in beslag in de kast. Het loopt nl. in een soort pyramidevorm, onder vlak, bovenop in de vouw omhoog.

Leuk hoor, ik hou zelf ook wel van wat aparte modellen, die Roamer vind ik helemaal cool met dat gevouwen glas…veel pelzier er mee

Stuk voor stuk erg speciaal - daar hou ik wel van :smiley: - de Tissot vind ik echter de “mooiste” (tu)

Zou het niet lukken om dat deuntje eens te posten ? Desnoods een joe-tjoeb-filmpje van maakeuh !!! :smiley: :wink:

Mooie horloges erg apart

gr Pieter

heel apare horloges, leuk!

Gr,Joep

Een stel zeer orginele modellen (tu)

Met name de Roamer vind ik erg fraai. Doet me héél in de verte iets aan een Patek Nautilus denken.

Groeten,

Martin