Prachtig resultaat (tu) Die oude wijzerplaat is overigens ook mooi. Wat is er met het ‘laser welden’ gerestaureerd? Zaten er butsen in de kast of iets dergelijks?
Persoonlijk had ik de oude plaat er op gelaten.
Vooral omdat deze een 30 minuten counter heeft op 3 uur en de nieuwe plaat een 15 minuten counter wat niet overeenkomt met het uurwerk toch?
Aanvulling: Even gegoogeled en zie meer van deze 15 minuten counters. Als dit ook zo’n uurwerk is dan was de oude plaat dus niet correct. En in dat geval helemaal terecht dat de plaat vervangen is.
Mooie Breitling trouwens.
Jurgen , De kast was inderdaad behoorlijk gebutst en gekrast , nu dus weer als nieuw
Ko, deze AVI’s hebben allemaal (en altijd) een venus 178 uurwerk met 15 minuten counter ipv de 30 minuten counter. Dit was een voorwaarde voor de franse luchtmacht aangezien de monteurs en piloten 15 minuten kregen om een vliegtuig ‘klaar voor start’ te maken, de checklist kreeg precies 15 minuten. De wijzerplaat die erop zat was dus incorrect , vandaar dat ik hem heb laten vervangen door een service dial die zo dicht mogelijk bij het origineel komt
Bobt,
De ouwetjes zijn indedaad bijna altijd mooier en ingetogener dan de meeste nieuwe modellen, nu mag hij weer bij zijn broertjes
Dat is zeker netjes gedaan, ik vind de nieuwe wijzers ook veel beter passen (tu)
De oude behoorden waarschijnlijk niet bij dit model of vergis ik me?
In tegenstelling tot de meeste Breitlings vind ik dit wel een hele mooie!
Ik wens je er veel plezier mee/van of gaat ie in de verkoop omdat er zoveel nieuw aan is?
Ik wens je er veel plezier mee/van of gaat ie in
de verkoop omdat er zoveel nieuw aan is?
Ik denk dat dit voorlopig mijn dagelijkse horloge wordt , aangezien hij nieuw is en dus wel tegen een stootje kan
Ik heb nog een andere ‘nieuw gerestaureerde’ die ik persoonlijk wat minder mooi vind , die gaat er waarschijnlijk eerder uit dan deze
Ook is deze van een USA piloot geweest welke eerstin WWII heeft meegeolpen met de bevrijding van europa en later als burgerpiloot heeft gevlogen , dus deze heeft meer ‘provenance’ historie
P.s. De wijzers die er op zaten waren van een navitimer , dus inderdaad niet origineel
Jeetje wat een mooi horloge weer zeg. Zoals anderen al zeiden een bijzonder ingetogen en smaakvol horloge.
Valt me wel op dat de lume zowel ‘voor’ als ‘na’ lijkt op Luminova. Is dat ook zo? Of bestaat er tritium/radium wat ook een dergelijke kleur krijgt/behoudt?