Before and after 765 AVI restoration

soms heb je geen andere keuze dan een horloge geheel te laten restaureren om het weer zo dicht als mogelijk bij het origineel te brengen

o.a. wijzerplaat, wijzers vervangen , kast ‘laser welded’ en opnieuw gebrushed , nwe plexi en geheel geserviced etc etc

voor:

na:

oei, dat is fraai gedaan! En wat een mooie Breitling! Zo ingetogen (voor Breitling-begrippen)

Prachtig resultaat (tu) Die oude wijzerplaat is overigens ook mooi. Wat is er met het ‘laser welden’ gerestaureerd? Zaten er butsen in de kast of iets dergelijks?

Persoonlijk had ik de oude plaat er op gelaten.
Vooral omdat deze een 30 minuten counter heeft op 3 uur en de nieuwe plaat een 15 minuten counter wat niet overeenkomt met het uurwerk toch?

Aanvulling: Even gegoogeled en zie meer van deze 15 minuten counters. Als dit ook zo’n uurwerk is dan was de oude plaat dus niet correct. En in dat geval helemaal terecht dat de plaat vervangen is.
Mooie Breitling trouwens.

Ko

Jurgen , De kast was inderdaad behoorlijk gebutst en gekrast , nu dus weer als nieuw

Ko, deze AVI’s hebben allemaal (en altijd) een venus 178 uurwerk met 15 minuten counter ipv de 30 minuten counter. Dit was een voorwaarde voor de franse luchtmacht aangezien de monteurs en piloten 15 minuten kregen om een vliegtuig ‘klaar voor start’ te maken, de checklist kreeg precies 15 minuten. De wijzerplaat die erop zat was dus incorrect , vandaar dat ik hem heb laten vervangen door een service dial die zo dicht mogelijk bij het origineel komt

Bobt,
De ouwetjes zijn indedaad bijna altijd mooier en ingetogener dan de meeste nieuwe modellen, nu mag hij weer bij zijn broertjes :slight_smile:

Dat is zeker netjes gedaan, ik vind de nieuwe wijzers ook veel beter passen (tu)
De oude behoorden waarschijnlijk niet bij dit model of vergis ik me?
In tegenstelling tot de meeste Breitlings vind ik dit wel een hele mooie!
Ik wens je er veel plezier mee/van of gaat ie in de verkoop omdat er zoveel nieuw aan is?

Wow…::o:}

Frans53 Schreef:

Ik wens je er veel plezier mee/van of gaat ie in
de verkoop omdat er zoveel nieuw aan is?

Ik denk dat dit voorlopig mijn dagelijkse horloge wordt , aangezien hij nieuw is en dus wel tegen een stootje kan :wink:

Ik heb nog een andere ‘nieuw gerestaureerde’ die ik persoonlijk wat minder mooi vind , die gaat er waarschijnlijk eerder uit dan deze

Ook is deze van een USA piloot geweest welke eerstin WWII heeft meegeolpen met de bevrijding van europa en later als burgerpiloot heeft gevlogen , dus deze heeft meer ‘provenance’ historie

P.s. De wijzers die er op zaten waren van een navitimer , dus inderdaad niet origineel

Dank je wel, ik ben weer iets wijzer :wink:

Prachtig horloge met een prachtig verhaal.

Jeetje wat een mooi horloge weer zeg. Zoals anderen al zeiden een bijzonder ingetogen en smaakvol horloge.

Valt me wel op dat de lume zowel ‘voor’ als ‘na’ lijkt op Luminova. Is dat ook zo? Of bestaat er tritium/radium wat ook een dergelijke kleur krijgt/behoudt?

Zeau dat is mooi geworden, wat is "laser welden " precies?

Hendrik

Hendrik

en

Ferdinand

voorheen was het groenige tritium, nu luminova (helaas)

Schitterend :~
Geniet ervan!

Prachtig weer! Altijd een feest om je Breitlings te zien :slight_smile:

Geweldig mooi Rene.
Ook ik ben van mening dat die oude Breitlings veeeeeeeeeel mooier zijn dan de huidige modellen.
Schitterende collectie heb je.:)-D

Wat een ongelofelijk resultaat!
Ik heb een soortgelijke patient.
Heeft u een adres, en heel Hollands een indicatie van de kosten?

Hendrik
ReneJK Schreef:

Hendrik

http://forum.tz-uk.com/showthread.php?216809-Lappi
ng-machine-case-example-pics-on-page-3&p=3155480&v
iewfull=1#post3155480

en

ng-machine-case-example-pics-on-page-3&p=3155492&v
iewfull=1#post3155492

Ferdinand

voorheen was het groenige tritium, nu luminova
(helaas)

Dat is prachtig geworden René!

Ik heb wat getallen gelezen rond de 600 , maar geen exacte bedragen

Adres heb ik helaas niet maar waag er eens een berichtje aan op dat forum ?

hendrik Schreef:

Wat een ongelofelijk resultaat!
Ik heb een soortgelijke patient.
Heeft u een adres, en heel Hollands een indicatie
van de kosten?

Hendrik
ReneJK Schreef:

Hendrik

ng-machine-case-example-pics-on-page-3&p=3155480&v

iewfull=1#post3155480

en

ng-machine-case-example-pics-on-page-3&p=3155492&v

iewfull=1#post3155492

Ferdinand

voorheen was het groenige tritium, nu luminova
(helaas)

Jan Ubels in Bredevoort heeft ook een Argon laser.