Before and after

Dat Tissot een meer dan interessante geschiedenis heeft en tal van schitterende horloges heeft voorgebracht, is in dit gedeelte van het forum meer dan bekend. En dat het experimenteren met nieuwe materialen daar onderdeel van was, evenzeer.

Enige tijd geleden werd ik geconfronteerd met de Tissot Sideral. Een uurwerk dat geen smering nodig had (Autolub) en een monocoque kast van fiberglass. Daar moest ik er een van hebben. En die was snel gevonden.

Mij verdiepend in de Sideral serie kwam ik ook de S versie tegen. De S van Sport stond voor nog meer uitgesproken en kleurrijk. Nog meer 70’s. Die kwam dus ook op de rader te staan en nar verloop van tijd kwam er een exemplaar langs op Marktplaats. Niet helemaal volledig helaas. De juiste bezel ontbrak. Maar ook zo zag hij er best leuk uit. De trekker overgehaald en de Tissot Sideral S toegevoegd.

Tevreden over deze twee Tissot’s was de honger wat betreft de Siderals gestild. De Bullhead was immers prijstechnisch out of range. Tot ik afgelopen week op eBay een NOS bezel voor de Sideral S te koop zie staan. Voor de hoofdprijs, dat wel, maar wat is de kans dat je een ongebruikt exemplaar op de kop kunt tikken?

Je voelt hem aankomen. Mijn Tissot Sideral S is nu compleet en het verschil is enorm. Van een leuk horloge is het nu een sportieve knaller geworden! Oordeel zelf.

Hebben jullie eenzelfde ervaring met een before en after moment van een van jullie horloges? Please share! Dank voor jullie aandacht :pray:.

21 likes

Ik vind dit leuke horloges!

ik vind dit model ook vet

3 likes

Nice. Zou dit de juiste bezel zijn?

1 like

ik weet het niet, het plaatje heb ik van internet geplukt

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe bezel, dat maakt ‘m echt helemaal top :+1:

1 like

Beste voorbeeld voor mij was mijn graal, de seahunter met gouden bezel, waar ik eigenlijk een zilveren wou.

Komt ie weer, sorry, vind hem zo gaaf. :joy:

Goud:

Staal:

3 likes

@Climholland Je kunt hem niet vaak genoeg posten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kleine correctie. De Sideral heeft uiteraard geen Autolub uurwerk. Dat is de Idea Research 2001. Haal dingen door elkaar. Zal door de hitte komen :sweat_smile:.

3 likes