Beginnen met bouwen van horloge

Pritt posterbuddy (gewoon bij de albert heijn) doet het ook als skere rodico, haha.

1 like

Hehe, akkoord :raised_hands:

Zou je kunnen stellen dat kneedgum in z’n algemeenheid goed werkt?

Als…ga dan voor de grijze Rodico. De groene is vettiger en laat sporen achter. Met de grijze kun je - met beleid - zelfs stofjes van een mat zwarte wijzerplaat halen zonder dat er iets achter blijft.

2 likes

Kijk eens! Goeie tip! Die gaat er komen (de grijze).

Dank!

Bij van de Gevel kun je alles vinden wat je nodig hebt. Je moet wel weten wat je nodig hebt. Vaak hebben ze dan ook nog wel adviezen hoe het beter kan. Ik was er vrijdag nog. Hun assortiment is veel groter dan ze op hun website laten zien.

Veel succes,

Coos

1 like

@GiveMeYourDough
@Coosc
@Mipnick
@Jero1

Zie hier het voorlopige resultaat van mijn verjaardagscadeau (wijzer afnemer en “wijzer terug plaatser” komen nog waren niet op voorraad).

Gekocht bij van de Gevel te Tilburg. :raised_hands: Wat een prachtige winkel met dito personeel. Je moet de winkel even kunnen vinden zo middenin Tilburg Noord, in een achteraf straatje naast de kerk van de Schans.

9 likes

Tof! Mooie spullen.
Ik ben benieuwd wat je ermee gaat bouwen.
Heb je al een idee?

1 like

Leuk hoor je kunt (bijna) beginnen met knutselen :+1: goed verwend voor je verjaardag

1 like

Je zou ook nog kunnen kijken voor een uurwerk houder kan ook nog handig zijn

1 like

Ziet eruit alsof je er helemaal klaar voor bent, maar hulp nodig hebben dan kom ik langs fietsen :+1:

1 like

die zit er al tussen toch? :face_with_hand_over_mouth: Is is dit dan specifiek bedoeld voor het vasthouden van de case? :sweat_smile:

image

Ik gebruik namelijk zelf zo eentje:

image

Hoe dan ook… Het lijkt erop dat iemand gelijk voor het mooie gereedschap is gegaan, zo kijkende naar het schroevendraaier setje :grin:

@Rob007 Als jij nog een fieldwatch case zoekt…Ik heb hier nog een SNK805 case liggen die voor een lief prijsje weg mag. Laat maar weten of dat interessant is via de PB, dan kan ik je daar ook wat foto’s spammen als dat nodig is. :slight_smile:

2 likes

Ja die is voor het vasthouden van de kast tijdens het openmaken en kan eventueel in een bankschroef worden gezet.
Degene die jij gebruikt zijn met een vaste maat en zijn gewoon goed maar dan heb je er veel nodig terwijl de verstelbare voor verschillende maten uurwerk kunnen worden gebruikt er is een kleine voor dames uurwerken en een grote voor heren uurwerken.

2 likes

Dat valt wel mee om te vinden, het zijn ook 2 toffe gasten, maar je hebt al aardig wat uitgegeven zie ik. Maar goed gereedschap is het halve werk.

1 like

Ja nou, ik ben begonnen met (proberen) een middenweg te zoeken in het materiaal. De schroevendraaier kunnen veel beter, net als de loup en kastopener. Als het nu beklijft is een upgrade zo gehaald :grimacing:.

Ik heb een drietal mogelijke bouwprojecten in mijn hoofd.

  1. Heb via het forum een prachtige Yema gekocht. Dat is een quartz en zou ik graag willen upgraden naar een automaat of handopwinder en het glas vervangen naar een saffier met AR.

  1. Inderdaad een fieldwatch @ElderRuwy. Ik ga je zo berichten :raised_hands:. Heb een Hamilton Khaki field gehad, maar was zo verdrietig om de reflectie van het glas, terwijl de maten wel prima waren. Dus wil ik er een zelf bouwen.

  2. Ik vind een pilot mooi / blauw sunburst / of grijs

  3. Ja toch een 4e, een duiker met een grijze sunburst (Seiko mod).

Mijn buurman is ook een horloge bouwer (met name oudere modellen uit de jaren 70/80 verbouwt ie), daar ga ik ook in de leer.

3 likes