Beginnende horloge drager

Ik ben nu net begonnen met mijn interesse in horloges, maar ik kan wat hulp gebruiken.

Ik ben opzoek naar een heren horloge tussen de 180 en 230 euro. Het moet een robuust en chique horloge zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar wat grotere kastdiktes.

Ik heb echter nog geen idee wat voor merken een no-go of juist een go zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?

Welkom op het forum.
Een mooie Casio, Oriënt of Seiko zou een goed begin zijn. Kijk ook eens naar een Seagull 1963.

https://www.watchunique.com/featured/seagull-1963-solid.html

1 like

Ik zou zeggen kijk goed rond op dit forum, Seiko zou ik je wel afraden, die hebben matige specs en een slechte kwaliteitscontrole.

1 like

Rolex dus… mooi kan een slotje op… Er is niks anders goeds dan Rolex.
.
.
.
.

.
.

Serieus advies, Seiko, orient ( @HanDavinci had jij er niet eentje te koop? )
Phoibos.

Iets duidelijker qua stijl wat je zoekt maakt t iets makkelijker qua advies.

6 likes

Seiko SKX007? Casio Duro MDV-1061A? Dat zijn 2 hele dikke respectabele duikers (echte duikers want 200m waterdicht).

Waar ben je naar op zoek? Diver, dress-watch?

grotere kastdiktes: check

hou je met je budget zelfs nog wat geld over

1 like

Als je via Google afbeeldingen zoekt op ‘Seiko 5’ vind je in jouw prijsklasse heel veel keuze in modellen die robuust & chique zijn. Een Seiko 5 heeft een automatisch uurwerk en is een mooie starter.
Als je Zwitsers wilt ben je wat meer kwijt en kom je bijvoorbeeld bij Tissot en Eterna uit.
Ga lekker snuffelen op het internet, lees reviews, kijk YouTube filmpjes en koop uiteindelijk het horloge wat je zelf mooi vind.

Tip, koop je horloge niet voordat je het zelf een keer in je handen hebt gehad en om je pols, dat voorkomt teleurstelling.

3 likes

Citizen heeft in die prijsklasse heel wat in zijn mars.

2 likes

Tja, is deze misschien wat voor jou?
Is een zeer apart model maar wel voor mooi weer.
horloge met sundail

Wat een onzin :joy::joy::joy:

4 likes

Waarom ? Hardlex daar waar je bij andere merken al saffier glas krijgt, geen hacking of handwinden op al die 7S uurwerken. Niet goed uitgelijnde bezels, ik zou veel eerder voor Citizen of Casio gaan dan voor Seiko.

En een beetje de fanboys stangen natuurlijk :joy:

2 likes

Ja echt bagger allemaal :joy::joy:

3 likes

Die bezel staat zo scheef als Lucille Werner…

3 likes

Specsavers en snel.:+1:

1 like

En, ben je al onderweg ?

1 like

Citizen Nighthawk

1 van de beste stalen banden die ik ben tegengekomen <€500 budget :white_check_mark:
Robuust en hoekig :white_check_mark:
Rond de 230 euro inclusief import :white_check_mark:
43mm kastdikte :white_check_mark:
Nooit een batterij verwisselen :white_check_mark:
Originele GMT :white_check_mark:

Nighthawk_2805_DCE

Na het plaatsen van deze foto’s denk ik dat ik er zelf ook maar eens weer eentje ga bestellen :joy:

3 likes

Heb ik!

1 like

Voel je je nu een stukje beter na deze opmerking?

1 like

Ja lucht best op, en jij voel jij je nu ook een stukje beter ?

Heeft u paardenvlees gegeten?