Gewoon die Rolex halen als je die wilt hebben. En anders een keuze maken uit de 50-75 verschillende modellen die de andere forumleden je ongetwijfeld gaan aanraden
Vostok Amphibia, altijd goed !
flowert, aangezien jij in het bezit bent van een Valkyr; hoe is het Miyota 9015 uurwerk in deze klok? Ik heb gelezen dat deze wat âânoisyââ kan zijn, maar dat dit kan verschillen per klok. De Valkyr heeft namelijk echt wel mijn hart gestolen, maar als hij geluid maakt zou dat wel eens een afknapper kunnen zijn.
Tja, geluid. Het is inderdaad zo dat wanneer je hem rondslingert je de rotor hoort, maar het is niet zo dat je hem voortdurend bij elke polisbeweging hoort draaien. Hij is inderdaad ietsje luider dan andere automaten die ik heb, maar als je mijn mening wilt weten heb ik het nog geen seconde als storend ervaren.
Persoonlijk vind ik het een fijn en comfortabel horloge. En net ff anders.
De 9015 is prima, wordt veel toegepast bij diverse merken.
Het wordt ook wel een tractor genoemd omdat het een zeer
robuust uurwerk is.
Dat zit wel goed.
Grt.
Kan ik beamen. Behalve dat de rotor wat meer geluid maakt, heeft ie ook een wobble zoals de 7750.
Echt? Vreemd, heb 2 Miyota 9015âs en heb de wobble nog nooit bemerkt (in tegenstelling tot bij mân 7750, waar het erg opvalt). Het zou wel logisch zijn, gezien het âunidirectionalâ opwinden ervan.
Daardoor zijn de Miyotaâs zijn in elk geval iets noisier dan gemiddeld, maar ik heb er geen last van.
Dat klinkt toch minder erg dan verwacht. Als ik het goed begrijp maakt het dus geen geluid als je er gewoon rustig mee zou zitten, en al helemaal niet als je hem niet om je pols hebt. Correct?
Als je het genoemde horloge in die prijsklasse mooi vind zou een Miyota 9015 geen shop-stopper hoeven zijn. Mij is het geluid c.q wobble ook nooit opgevallen, en het uurwerk is nauwkeurig en prima te verstellen.
Inderdaad, het Is vooral de rotor die relatief veel geluid maakt. Het uurwerkje zelf tikt niet hard, zoals bij een 6497/8. Die hoor ik behoorlijk als ik em bijvoorbeeld op een nachtkastje leg.
Idd, minder erg dan bij een 7750.
Wat is wobble?
Ik ken Jah Wobble , maar is het dat de rotor wat losjes in het lager hangt?
In een doodstille ruimte hoor je de rotor van een SKX ook, dan moet
je het horloge ook wel flink rond slingeren.
De ETA 2824 is een van de stilste die ik heb.
Grt.
Op jouw leeftijd gewoon deze:
Als het heel stil is hoor je de rotor, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk.
Of wacht even op de horlogeforum limited, die wordt ook heel mooi Aevig met een ETA.
Wobble schijnt veroorzaakt te worden door een mechanisme waarbij de rotor het uurwerk slechts in één richting opwindt. In de andere richting draait de rotor dan vrij, en het toerental kan dan behoorlijk oplopen. Het geeft dan een soort âgyroscoopâ effect, waardoor je het horloge echt voelt wiebelen als je een bepaalde beweging maakt (naar een nieuwe positie). Het is absoluut niet de hele tijd voelbaar, maar de eerste keer dat je het ervaart, denk je dat er iets mis is met je horloge
Je denkt dan
Mooi klokken, ik ben wel gecharmeerd van Tissot, alleen heb ik dan een voorkeur voor de Visodate.
Vooral je eigen smaak en keuze volgen. Iets vragen op dit forum heeft absoluut geen zin. Je krijgt dan voornamelijk te horen wat je beter zou kunnen kopen, gebaseerd op de smaak en overtuiging van de persoon welke reageert. HF is leuk om plaatjes te kijken, vraag vooral geen advies!
volledig mee eens. Kies wat je zelf mooi vindt !!
Doe ik ook zeker, weest gerust ;-). Maar zo kom ik mogelijk wel achter prachtige horloges waar ik nog nooit van hebt gehoord, en/of naar welke merken ik zou moeten kijken met een bepaald budget.