Beginnende verzamelaar: advies bij het kopen van een nieuw horloge

Ik vind die H38455751, zoals de foto van Slider_7 erg mooi.
Of een Junghans Max Bill.

Ik zou adviseren: Rolex 116610LN nieuw kopen en pas over 10 jaar bij de eerste service beurt kijken of je misschien iets anders wilt. Tot die tijd niet meer op HF komen.

Of Candide om advies vragen…:smile::smile::smile::smile:
Sorry…kon het niet laten

Als je de vraag niet stelt zullen er ook nooit suggesties worden gedaan. Suggesties waar je zelf misschien nooit op was gekomen :wink:.

En inderdaad, plaatjes kijken dus :sunglasses:.

Ik heb nu in en paar jaar zo’n 150 klokjes van 100 tot 1.200 gehad en de meeste weer doorverkocht na enige tijd. Wat in mijn vaste collectie is en blijft zijn:

• 2 Seiko ana digi ooit zelf nieuw gekocht kleine 30 jaar terug
  • Steinhart gmt automaat
  • Seiko Astron GPS solar
  • Tissot Couturier automatic
  • Tissot Navigator heritage
  • Tissot Visodate witte dial
  • oude Casio voor tijdens het klussen

Die Visodate kun je je geen buil aan vallen, geweldige automaat voor dat geld! Heel veel ‘bang for the buck’.

1 like

Aangevuld met wat plaatjes, spreekt wat meer tot de verbeelding:

1 like

Zitten wel een paar leuke bij, vooral de Tissot’s. Van vierkante modellen ben ik geen liefhebber.

Ik kan nog geen knoop doorhakken. Er is zoveel moois. Ik heb hier dan wel een budget van 500e neergezet, maar ik zit ook hoger te kijken. Alleen dan vraag ik me af, als ik iets zie waar ik helemaal weg van ben en die is goedkoper, waarom zou ik daar dan niet voor gaan? Aan de andere kant, dan wil je misschien wel weer upgraden. Ik hoor waarschijnlijk ook mensen al denken, ga dan voor meerdere klokken, maar het lijkt me juist leuk om er zo nu en dan eentje aan te schaffen. En dan ook eentje waar ik echt helemaal weg van ben!

Wat bij mij goed werkt: zet de pagina’s met de horloges die je mooi vindt in de startpagina’s van je internetbrowser. Zo zie je ze elke dag als je die start (net zoals je jouw horloge straks elke dag om je pols ziet).

Na 1 à 2 weken ga je merken dat er toch een aantal wat minder leuk zijn dan je eerst had gedacht, dus die vallen weer af.

3 likes