Beginner serviced een horloge van dit forum!

Een paar dagen geleden heb ik vanuit dit forum een mechanisch horloge gekocht en voor het eerst in mijn leven een service gegeven. Niet alles ging volgens plan en het is net ff wat moeilijker dan… dan andere youtubers! :slight_smile:

Bekijk het filmpje hier (Engels):
https://youtu.be/q1pxntz6-QQ

21 likes

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die loopt te klooien met het deksteentje van het incabloc :rofl:. Volgende keer wel latex vingercondooms dragen :wink:.

Leuk om te zien, goed gedaan!

Dit vond ik erg leuk om te kijken. Het lijkt mij al een machtig gevoel om het horloge weer werkend in elkaar te krijgen. Laat staan het resultaat.

Gaaf dat je ermee bent begonnen. Kijk altijd de video’s van Marshall van wristwatch revival. Fascinerend.

Graag gekeken!

1 like

Knap hoor, ik doe het je niet na!

De volgende keer kan je je deksteen op een stukje rodico plakken, dan kan je rustig een druppel olie in het midden van je deksteen leggen zonder dat deze aan je oliegever blijft plakken.

1 like

Chapeau voor het durven zetten van de eerste stap!

1 like

Dank allen voor de reacties.

Ze zijn inmiddels binnen!

Inmiddels geprobeerd met een nieuwe microscoop erbij en ging (na vele malen proberen) beter! :slight_smile:

De volgende video is al gemaakt, zal denk ik begin van de week gepost worden!

2 likes

Wat een geduld :+1:t3:. Prima resultaat

Ik gebruik hiervoor een zgn picker upper met siliconen tip. Hiermee kun je hem oppikken, olie geven en weer terugplaatsen. Werkt erg goed.

Zie:

2 likes