Beginner zoekt raad

Hallo mensen,

Ik wil graag voozichtig mijn eerste schreden zetten in de wereld van de horloges. Nu heb ik een beetje rondgekeken en ben ik een paar horloges tegengekomen die mij wel leuk leken. Het zijn Russen van het met “Orion”. Ik ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over deze horloges, het uiterlijk spreekt mij namelijk wel aan.






Dus mensen, scheld, lach, huil, maar bovenal geef je mening !

zag ze staan op ebay duitsland,wat kun je verwachten voor 43 euro
je kunt geluk hebben,maar lijkt me geen investering voor de toekomst
gr pajero

Ik heb die onderste ooit gehad, en moet zeggen dat het, zeker voor het geld, een heel leuk horloge is. Natuurlijk kan de afwerking altijd beter, maar je zult er zeker geen spijt van krijgen. En krijg je dat wel, dan verlies je er geen kapitalen op :wink:

Ruud

Het is moelijk beginners goed te adviseren, want bij zo’n Orion krijg je veel waar voor het geld (op Ebay zag ik ze voor 20 Euro). Maar als ik jou was zou ik nog iets doorsparen, en tegelijkertijd veel lezen over horloges. Internet staat er vol van. Ook Ebay vormt een goudmijn aan informatie. Er zijn aanbieders die vrij veel NOS (New Old Stock) horloges op de markt brengen (uhren-baron of horlogesuisse). Daar zitten hele leuke klokjes bij voor weinig geld. Als je een Swiss Made koopt, zit je met de kwaliteit wel goed. Wil je toch een modern mecahnisch horloge, dan vormen Poljot of de Seiko Duikers goede mogelijkheden. Over beide merken is veel op Forums te lezen. Misschien hebben andere forumleden nog suggesties. Of start een nieuwe rubriek onder de naam “Het Beste Automatische Beginnershorloge”. Dat levert vast goede tips op…