Da’s absoluut niet snel verdiend! Theoretisch zou 'ie er - rekening houdend met met wisselingen tussen klanten - maximaal 10 per uur kunnen doen. Dat is dan € 100,00 Bruto wel te verstaan. Minus z’n huur of hypotheek, minus de afschrijving van z’n apparatuur, minus z’n arbeidsongeschiktheidsverzekering en alle andere noodzakelijke verzekeringen (aansprakelijkheid, ziektekosten, opstal- en inboedel etc. etc. etc.) minus de BTW, minus de inkomstenbelasting, minus, minus, minus en nog eens minus. Ik verzeker je: met een tientje voor 5 minuten heeft jouw juwelier er dik op toe gelegd. Wees 'm dus maar héél dankbaar dat 'ie dat voor jou heeft willen doen!
Mijn Citizen Series8 die ik per internet heb aangeschaft heb ik ook bij een juwelier in laten korten.
Dit kostte 10 euro.
Tegenwoordig kun je de lengte van horlogebanden niet meer in de gesp aanpassen.
Er zitten ook geen lange pennen in die je er zelf uit kunt halen.
Maar wel onhandige pennen met een busje.
Vergeet je het busje dan valt de pen er zo weer uit.
Horloge (Ricoh) op de grond, glas beschadigd…
Dus voor een tientje heb je je stalen armband op maat.
Ik laat mijn bandjes niet inkorten bij een juwelier, maar bij een horlogemaker. Dus bandjes inkorten, nieuwe bandjes plaatsen, horloges herstellen en onderhouden is zijn corebusiness (samen met zijn zoon). Hij verkoopt ook horloges, maar daarmee alleen gaat hij al zijn vaste kosten niet dekken. Volgende week ga ik langs om een jubilee bracelet te plaatsen op mijn Casio Duro, en om een Baby G te bestellen voor mijn puberdochter haar Kerst. Een tevreden klant komt altijd terug. En dat is de beste dankbaarheid dat een ondernemer kan wensen
Ik heb dit simpele apparaatje.
Afgelopen 7 jaar zo’n 20 stalen banden mee ingekort. Nog altijd werkend en dat voor 3 à 4 euro. Betrof trouwens altijd schakelbanden met pennetjes.
heb ik ook nog ergens en werkte prima, nu niet meer nodig met het type horloges dat ik koop