Bekend type Tissot?

Beste mensen,

Een aanstormend horloge liefhebber (nog geen lid) heeft recent een Tissot gekocht. Zoals het een liefhebber betaamt, probeert hij nu meer info over het horloge te vinden maar tot zijn starre verbazing lijkt deze uitvoering niet te vinden te zijn.

Het gaat om de dagaanduiding, die vooraf wordt gegaan door een cijfer (dag van de week). Ik had dat zelf überhaupt nog nooit gezien maar het ziet er zeker leuk uit.

Zoeken op het type nr heeft hem niets opgeleverd maar misschien is hier iemand die dit horloge kent en weet of het een Ltd versie oid is?

Alvast bedankt voor de hulp en bij deze wat foto’s.

2 likes

https://www.tissotwatches.com/nl-be/shop/tissot-prc-200-automatique-7.html

1 like

Vreemd!

1 like

Als ik het zo zie is het een PRC200.

EDIT: Ah, Nils was me voor. :sweat_smile:

3 likes

Jij herkende hem waarschijnlijk. Ik heb gewoon gegoogled. Ik maak dus een diepe buiging. :wink:

2 likes

Klopt, ik heb hem zelf gehad. Mooi en robuust horloge.

2 likes

Het datumwiel zou zowel de aanduiding met als zonder dagnummer moeten hebben hoor. Staan om en om op het datumwiel! Gewoon bij instellen een ‘half slagje’ meer of minder en hij staat op de gewone instelling.

5 likes

Klopt.

2 likes

Kijk en mede daarom vind ik dit forum geweldig mensen! Hartelijk dank en nooit te oud om te leren, hier was ik niet op gekomen. :smile:

Fijne avond all en hij kan alweer dicht @Jur. :pray::+1:

2 likes

leuk horloge wel trouwens!

1 like

Nee, nee, nee, hier wil ik niet van horen… :hear_no_evil:
Voordat ik weer eens een impulsief bod doe… :sweat_smile::joy:

3 likes

Hij is leuk hoor, maar niet zó leuk als je mooie Omega en Glashutte😉
Laat hem lekker schieten

1 like

De Glashütte verblijft inmiddels bij een andere liefhebber (toevallig ook gepost in dit draadje).
Happy geloof ik toch @koetsjh? :smiley:

Maar je hebt gelijk hoor, overmorgen is een andere weer mooi. Wat een hobby… :tada::+1:

1 like

ojee, heb je die al verkocht? Is er al iets voor in de plaats?

Ik zou eens moeten denken welke toen de opvolger was, word ook een dagje ouder… :thinking::see_no_evil: Huidige status in ieder geval een Omega PO met 2500D uurwerk en een GS SBGW031. Alle andere horloges van enige betekenis zijn de deur uit, heerlijk.:ok_hand:

Absoluut. Beter wordt het voor mij niet. :smiley:

En ik vergat hem nog.

2 likes