Bekende eigenaar waardeverhogend ;)?

Bij veilingen worden wel eens premiums betaald voor horloges die een bekende eigenaar hebben gehad.
Zal de bekende horlogeliefhebber Gerard Nijenbrinks mijn sub ook enigszins in waarde doen laten stijgen?

Ik denk 't niet :wink: al vind ik het wel leuk staan op de servicepapieren.

1 like

Nooit van die Gerard gehoord … dus NEE

bij auto’s werkte dat een tijdje goed ik meen dat ZKH Prins Bernhard nog wel eens wat zakcentjes verdiende met de aankoop van sportwagens, die vervolgens met winst werden verkocht als zijnde “de auto van ZKH Bernard”

grt. Gerard

Mwa, een pilot horloge van “von Richthofen” zou ik graag willen hebben… Ik vrees echter als hij die had, dat die na zijn laatste vlucht wel aan gruzelementen zal hebben gelegen.

schijnt dat hij vlak voor hij crashte z’n scheefstaande bezel rechtzette, vanaf dat moment stapten ze over van duikers naar Flieger modellen.
( er zijn ook geruchten dat hij met witte sokken & teenslippers rondvloog )

3 likes

Ik denk dat je als verkoper niet echt serieus genomen wordt als je aangeeft dat je de ex van Gerard Nijenbrinks wilt verkopen.

Als je de Sub van James Gandolfini te koop aanbiedt dan zul je zeker extra belangstelling wekken, waaronder die van de lange arm der wet!

gandolfini’s Sub

Of een Slytech Panerai van Stallone, met een foto waarop duidelijk zichtbaar is dat hij em draagt :slight_smile:

Die Panerai van Stallone zit vol beschadigingen van afgeketste kogelhulzen…

1 like

Net als de klokjes van James en Sly word mijn Ottimo
ook met elke post hier meer waard…, nog even en ik kan
een 2e hypotheek nemen.

Haha :wink:

Is dat die legendarische klok die Ciska Peeters droeg tijdens die fameuze scène in Zinderende Zomer? 1985 was het meen ik…

Is dat die legendarische klok die Ciska Peeters droeg tijdens die fameuze scène in Zinderende Zomer? 1985 was het meen ik…

Ja…!! kopen ???

Ik zou graag willen, maar ik heb het budget er niet voor! Als eindelijk iemand me verlost van die moderne Cosc Quartz wordt dat misschien anders… Tot dat moment denk ik alleen nog terug aan Ciska!!

Tja, bekende eigenaar is 1 ding. Klant vinden die er meer voor wilt betalen is een 2e.

Maar kan me voorstellen dat sommigen best een premium willen betalen voor ‘een horloge van’. Zo zal een stoel waar Justin Bieber op heeft gezeten vast wel wat opbrengen op eBay :unamused:

Dat horloge van Trijntje Oosterhuis zou ik wel willen hebben, maar daar heeft helemaal niemand naar gekeken :smile:

2300 euro voor een Rolex? Van onder de toonbank bij de Bada Bing zeker?

Jongens, jongens, dat is teveel eer hoor :wink:

Maar met dergelijke papieren erbij weet je in ieder geval wel dat je Rolex goed geserviced is bij Rolex in Genève, en dat is wat mij betreft wel waardeverhogend.

Groet,

Gerard

1 like

Welkom!

Of waarde verminderend als ze je ouwe tritium comex wijzerplaat upgraden naar een luminova versie :stuck_out_tongue:

1 like

De ‘Albino’ RolexCosmograph Daytona, ooit van Eric Clapton, is een paar weken geleden verkocht voor 1,3 miljoen CFH…
Zeldzame klok, maar de prijs is ook door zijn naam omhoog gestuwd volgens dezen en genen die er verstand van hebben

Dat vermelden ze dan altijd vooraf, mochten ze dit van plan zijn, en leggen uit waarom het noodzakelijk is. Dan kun je aangeven dat je dat niet wilt (dan vervalt de garantie op de reparatie meestal) of überhaupt van de service/reparatie afzien.

Oh, ik las op internet verhalen dat ze dat niet (altijd) communiceerden en dat sommigen met een onaangename verrassing zaten.