Ik zag het ook al! Misschien is hij wel een liefhebber die er veel voor over heeft om een mooi horloge te kunnen dragen. Ik ben in ieder geval blij dat hij deze draagt en 'm niet in de kluis legt.
Maar als je zowel scheidsrechter als politieagent bent dan corrigeer je wel erg graag mensen.
Dit had ik even gemist, en het leven was veel leuker voordat ik dit gel*l zag.
Het is veelzeggend dat smakeloze figuren optiefen naar landen als Dubai, om daar met een stel verlopen Britten en andere socialites in een compound te gaan zitten zuipen om het vervolgens vaak ook nog een âwerkreisâ te noemen. Dat ze dan ook nog de wansmaak hebben om zoân klein kind van een iced APRO te voorzien is smakeloos gekrakeel voor de galerijen. En het is totaal toondoof in deze tijden.
Daarom walg ik van influencers, insta-persoonlijkheden en alles wat er omheen hangt. Het is gewoon een soort van smakeloze, zichzelf in stand houdende reclamezuil-bubbel die in mijn optiek mensen in wandelende narcistische neuroten verandert.
Vroeger hadden mensen religieuze en spirituele teksten.
Nu hebben we influencers.
En waar de kerk zich wil bemoeien met ons seksleven.
Willen de influencers ons infiltreren op het gebied van consumptie.
Maar ik wil wel het volgende toevoegen:
âIt is probably difficult for the average person to imagine becoming accustomed to a yacht, servants, and limousines, but consider how you would feel if you could never take a hot shower again. Many people in wealthier nations have become used to this pleasure and actually think of it as a necessity. Actually, a hot shower is clearly a luxury, especially when we consider that most of the worldâs population has never experienced such a pleasure.â (Kasser, 2013)
Ik heb helemaal geen moeite met mensen die zich een jacht kunnen permitteren. En ik besef dat wat de een zân armoede is, de ander zân luxe is.
Ik heb alleen wel moeite met mensen die zich iets kunnen permitteren, om in plaats daarvan te doen alsof ze honderd keer meer zijn, en het steeds te pas en te onpas inwrijven, die pretentie.
Kortom: die mij maar liever de discrete puissant rijke medemens dan de schreeuwerige me too meute. En dan heb ik het niet over de hashtag.