Dat klopt, maar de mensen die hier getagd worden, leven juist van de publiciteit. Net als de zogenaamde BN’ers. Meer dan de helft (her)ken ik niet, omdat ze helemaal niks kunnen en niks zijn. Ze zijn bekend van een spelletjes programma, en worden uitgenodigd voor het volgende programma omdat ze bekend zijn . Wij betalen die nono’s, vaak indirect. En zij zijn erbij gebaat dat er over hen gesproken wordt.
Geef mij ook zo’n nepbaantje voor 6 ton erbij in het jaar, dan kan m’n kop op de buis en mag m’n pols op HF. Graag zelfs, dat draagt bij aan m’n personal branding en dus mijn waarde.
Eigenlijk zouden die gasten moeten betalen voor hun vermelding op HF!
Dat betekent nog niet dat zij er ook zo over denken. Kijk, iedereen weet dat ze niet hetzelfde shirtje of broek kopen als de rest van Nederland. Iedereen weet dat ze vaak een duurder paar schoenen en dus ook horloge hebben. Dat we benieuwd zijn wat ze dragen, ook best… maar om dat nu publiekelijk neer te zetten?
Sommige vragen er om. Een lil kleine bijvoorbeeld wordt er alleen maar blij van. Maar veel anderen denk ik niet.
Een duur horloge is een sieraad. Dat wil je tonen, lijkt me. Die publieke figuren kiezen idd zorgvuldig hun kleding en sieraden alvorens op de buis of op de foto te gaan. Het is onderdeel van hun ‘branding’. Ze leven van publiciteit en alles dat opvalt is bewust zo gekozen met als doel op te vallen, de tongen los te maken èn vooral om op HF te komen
Ik begrijp jouw argumentatie, maar ik zie evenzeer een andere kant. Je kunt er ook voor kiezen met een Hema horloge op de buis te verschijnen. Het zijn immers vast niet allemaal liefhebbers. Maar liever lopen ze in de kijker met hun kleding, praatjes, auto’s en sieraden.