Bekende personen en hun horloges - Deel IV

Dat is het probleem. Ofwel ben je blij met wat je hebt en dan is het antwoord “nu”, ofwel blijft het knagen en dan is het antwoord “nooit”.
Maar hoe maak je het ooit ècht zonder knagende ambitie?

1 like

Ik vind ‘jezelf niet te serieus nemen’ en heel veel geld uitgeven om er als genderneutrale kleuter uit te zien echt twee verschillende dingen.
Nogmaals, iedereen moet lekker dragen wat hij of zij wilt, maar Rolex heeft gewoon niet echt z’n best gedaan om die celebration dial mooi te maken. Die puzzlestukjes op de DD zijn ook kolderiek maar daar is wel echt aandacht aan besteed. Zo’n DD is echt FU money, een OP is toch een instapmodel dus per definitie niet cool als flexmiddel

Ik doel overigens met name op die rare ballen van de celebration. Al die ‘normale’ felgekleurde OP’s vind ik op de tiffany na ook lelijk, maar dat is persoonlijke smaak. Ik snap het model wel als lekker fleurig ding bij de BBQ.

2 likes

Volgens mij maak je het veel ingewikkelder dan het is. Uiteindelijk betekent zo’n ding niks meer dan dat de drager een paar duizend euro op iets volstrekt onnodigs kan stukslaan, en dat op een vrolijke, niet al te serieuze manier gedaan heeft.

Daar kun je aan de hand van je eigen mening allerlei kwalificaties aan ophangen, maar die zijn dan wel voor eigen rekening. :slightly_smiling_face:

8 likes

Absoluut! En ik ben het met je eens dat ik er te zwaar aan til. VOOR MIJ staat het model symbool voor een bredere trend waarbij merken die een hype zijn, de grenzen van hun klandizie lijken op te zoeken. Ook Nike, Balenciaga, LV, etc hebben producten uitgebracht die lui ontworpen, overmatig excentriek en volstrekt belachelijk geprijsd waren en ondanks dat voor boven retail verhandelde op de secundaire markt.

Supreme heeft dit als merk zo’n beetje uitgevonden.

Zo, ik ga even m’n bloeddruk meten en boodschappen doen. Joe!

2 likes

Leven en laten leven, maar ik snap wel wat je zegt, en ben het er eens mee.

2 likes

Slaat dit niet op ons allemaal?
4 cijfers kunnen uitgeven aan iets totaal overbodigs, namelijk wat staal om de pols wat ook nog niet eens heel nauwkeurig de tijd aangeeft. :grin:

Ach, destijds kocht m’n baas de lelijkste schoenen en hoedjes (voor z’n kale kop) die hij kon vinden. Vloog een weekend naar Milaan om 6K lichter met twee paar schoenen en een hoedje terug te komen.
Hadden die dingen zo duur niet geweest, niemand had ze willen dragen dacht ik altijd.
Beauty is in the eye of the beholder zeker?

Dat sowieso. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Maar toch bestaat er een vaag raamwerk van esthetiek dat cultureel bepaald is. Sommige merken maken expres dingen die buiten dat raamwerk vallen en extreem duur zijn zodat hun klanten kunnen laten zien dat ‘ze zichzelf niet te serieus nemen’ en FU money hebben.

Daarnaast bestaat er ook iets als kwaliteit. Er zijn veel schilderijen, schoenen, jassen die ik oubollig of lelijk vind maar wel met aandacht ziin ontworpen, ontwikkeld en gemaakt. Respect daarvoor. Ook dat mis ik hier.

2 likes

Mooi bruggetje om weer on topic te komen.

10 likes

Nee, Alex Soze kan geen klokkijken, daar heb je een hersencel voor nodig.

2 likes

Peinzen peinzen, met al die bastardos die van wanten w/h-eten…

4 likes

Los van het cursieve stukje, vind ik dit een puik stukje tekst.

1 like

Denzel Washington met een G-Shock

8 likes

Sylvester Stallone net een Piaget

4 likes

afbeelding

5 likes

Ja, die man heeft, net als iedereen, ook wel 'ns behoefte aan een horloge waar je gerust met een tank overheen kunt rijden en dan nog tikt. En op zo’n moment ga je niet een of ander edelmetalen, diamantingelegd bling ding dragen :person_shrugging:

Ooit vond ik Sly een cool dude. Maar sinds hij Trumpsupporter werd, is hij behoorlijk van z’n voetstuk gevallen, wat mij betreft. :roll_eyes: :smirk:

Dat is een heel lelijk woord. Dat je niet gewoon even casual kunt gebruiken. Misschien even verwijderen.

2 likes

Is een verwijzing naar 1 van de tofste films van deze man.

10 likes

U bent geen Denzel fan, neem ik aan?

Misschien wel z’n bekendste uitspraak uit z’n beste rol…

Ik heb ‘m ff aangepast, zou moeten goed zijn nu.

4 likes

Wat draagt Dame Helen Mirren in Midnight Murder Club?

Zou kunnen een vintage tissot zijn, of een omega?

2 likes

In de films waarin ik hem zag, vond ik hem een uitstekende acteur.

Dat neem ik direct van je aan. In die context en vooral uit zijn mond, in een dergelijke rol, is het heel wat anders dan zo even ergens los in een comment geplempt. Maar goed, ik ga er verder hier niet een hele discussie over voeren.

In ieder geval een stijlvolle vintage.

1 like