Met een vintage Seamaster 300?
Seamaster 120, las ik ergens.
Omega Seamaster 120 reference 166.073
Wie the F is dit?
Ja echt he. Ieder zijn ding, maar dit is voor mij echt de horror. Clownsding. Maar goed
Daarom loopt die clown er ook mee…
Mijn vrouw zit niet op het forum maar is zeker
ook een watch-geek. Ze is apetrots op haar celebration. Het is ook niet mijn smaak maar ik vind het wel vrolijk staan.
Ik vind dat nu echt een hele leuke. Als ik iemand met een vrolijke ballenbadrolex zie dan projecteer ik: die heeft het gemaakt, maar neemt zichzelf niet te serieus.
Wat wil je meer?
Ook het feit dat Rolex zichzelf niet te goed voelt om dat soort humor tentoon te spreiden, vind ik meer vòòr dan tegen de firma spreken.
Hoe is dit humor? Dat zeggen we alleen maar tegen onszelf omdat het Rolex is. Als Omega, Zenith, etc dit ding hadden uitgebracht voor deze prijs dan had iedereen gezegd: “je bent echt een idioot als je zo’n kinderkermisklok koopt terwijl je voor hetzelfde geld een speedmaster of ZEP kan kopen. Als je er als een blije 8-jarige met een suikerspin uit wil zien, koop dan een swatch.”
Iedereen moet natuurlijk lekker kopen waar hij/zij blij van wordt, dat staat voorop, maar zonder Rolex kroontje erop had dit ding net zo goed een limited edition van 5 stuks kunnen zijn, want meer waren er niet verkocht
Die celebration dial is gewoon cool. Extreme f-u money flex dat je laat zien dat je zelf bij je clownspak op een kinderfeestje nog een matchende Rolex hebt.
Nope, maakt me niet uit of het Rolex, Omega (m00nSwatch!) of Zenith is.
Ik niet.
Het verbaast mij vooral dat het ding sommige serieuze horlogeliefhebbers zo irriteert. Misschien maakt dat het juist wel een typische Rolex.
Was het een totaal ander idee geweest. Ik denk niet dat het zinnig is om het op die manier te bekijken, tenminste, niet als je er iets van probeert te begrijpen.
@Hubertje zit volgens mij dicht bij de essentie:
Mijn ervaring is in ieder geval dat het een gespreks-starter is. Mijn horloges worden zelden of nooit opgemerkt. De OP Celebration van haar vaak wel. Bijna iedereen (liefhebber of niet) heeft er een -vaak gepolariseerde- mening over.
Dat heb ik niet bij het zien van Rolex o.i.d.
Ooit hoop ik zelf ook deel van die groep te zijn, bedenk ik me net. Niet dat ik per se een rolex wil.
Dus je neemt jezelf heel erg serieus?
Neen, dat gedeelte heb ik al voor mekaar
Haha, en wanneer heb je het gemaakt? Als je een beetje leuk kunt leven en je bent gezond heb je het toch goed voor mekaar.
Zolang er nog mensen zijn die denken dat je ‘het gemaakt hebt’ als je een Rolex draagt, zullen er Rolexdragers zijn.