28+ cm polsen met zo’n horloge ![]()
Ach ja. Dat waren de tijden
Grappig, ik was er nog naar op zoek, maar kon weinig van JMJ vinden.
Kwam wel dit nog tegen…
… met een kado gekregen (IMHO niet bijzonder fraaie) Speedmaster.
En natuurlijk nog zijn samenwerking met Swatch rond het album Chronologie, de Swatch Musicall dus.
En tot slot nog een ander Kraftwerk-lid van het eerste uur, de (ons nog niet zo lang geleden ontvallen) Florian Schneider-Esleben.
Op de hoes van het album ‘Die Mensch-Maschine’:
En vermoedelijk hetzelfde horloge:
… er wordt gedacht aan een Dugena Tropica:
Die Speedmaster ziet er naar mijn mening wel mooi uit. Die Swatch is ook gaaf!
Nog 1 post voor vannacht, Lou Reed was schijnbaar ook een horlogeverzamelaar, hieronder wat voorbeelden.
Geloof ik een Breitling Aerospace?

Een JLC Amvox 1 R met een groene wijzerplaat, referentie 191.T.97
Een Cartier Santos.
Als het goed is een omgedraaide JLC Reverso.
En een vergulde Tissot Visodate Seastar PR516.
Waar speel je op?
Met Oxygene en Equinoxe van JM Jarre ben ik opgegroeid, zitten dan ook in mijn CD verzameling!
(Eerst op LP uiteraard!)
Opgegroeid in Nijmegen en niet te beroerd om jaaaaren na de emigratie met z’n ouders nog in de Nederlandse taal een interview te doen. Als ik me niet vergis was hij nog een kind toen ze vertrokken naar
.
Edit: even opgezocht, hij was pas 7 jaar oud toen ze emigreerden. Dat je dan, vele decennia later, gewoon een interview in het Nederlands doet ![]()
![]()
Oxygène heb ikzelf ook op LP (dan wel degene die mijn vader in zijn jeugd gekocht heeft) en ik heb laatst ook van hem een keer de Equinoxe CD geleend. Laatst heb ik 'm nog wat andere Jarre-albums gegeven voor z’n verjaardag. Jarre is een echte virtuoos!
Ha! Op het moment heb ik 2 strat-copy’s(sunburst en zwart), 2 p-bassen(donkerrood en zwart), maar daar moet wat aan gefixt worden, dus ik heb laatst maar een gloednieuwe zwarte Fazley Les Paul gekocht, zodat ik zonder gedoe m’n vaardigheden warm kon houden.
*oja, twee ukeleles en een elektrisch keyboard liggen ook nog klaar om op te pakken als ik daar zin in heb.
Wat voor een LP staat er op je profielfoto, als ik vragen mag?
Nice. Van alle geluiden voorzien dus. ![]()
Net zoals bij horloges wil ik bij gitaren er ook maar één. De gitaar op de foto is de mijne, een Gibson LP 40th Anniversary CS Historic Reissue. ![]()
Wat een plaatje😍
Terug naar het topic, deze foto kwam voorbij in de Herman Brood & Wild Romance facebook-groep. Zou dit een G-Shock zijn?
Het geeft meer timex ironman?

Clarence Leonidas Fender met, zo te zien, een beter model Seiko quartz horloge (een Superior?) - eind jaren 70 / begin jaren 80 vermoedelijk.
Leo was notoir gierig, dus hij zal wel in de aanbieding zijn geweest… ![]()
Toevallig ben ik zelf de laatste tijd nogal naar deze horloges aan het kijken, daar zitten erg mooie modellen tussen, met specs die er zelfs tegenwoordig niet om liegen.
In tegenstelling tot zijn baasje ![]()