Bekende personen en hun horloges

Ik zou in de Horlogerie het liefst vernieuwing zien aan de design-kant.
Het is creatieve arremoe momenteel.

Technisch valt er niet veel te vernieuwen aan de mechanische kant, en ook de quartz calibers zijn nu zo nauwkeurig dat een seconde minder per jaar er niet toe doet.

2 likes

Zou dat misschien komen door continue verbetering door nieuwe oplossingen?

2 likes

Dan zijn alle high-end merken kennelijk als vanzelf innovatief ? Of uitsluitend Rolex ?
Maar, daar gaan we weer.
Maak even zelf een overzichtje van Rolex-‘innovaties’ na zeg 1960.
Kleine moeite want het is een zeer kort lijstje.

1 like

Ligt aan je definitie van horloge-industrie. Horen nieuwe merken met nieuwe horloges daar niet ook bij? Bijvoorbeeld Samsung met zo’n Android-horloge? Of de Apple Watch? Zit veel innovatie in en zeker vernieuwend in de industrie.

2 likes

Nu terug naar de topic.

Kijk een bekende met een horloge om zijn pols

3 likes

Ik vind het juist wel mooi dat iets wat zoiets vergankelijk weergeeft als tijd, zo gebonden is aan tradities. Ik zit echt niet te wachten op dat ieder jaar de hele catalogus vernieuwd gaat worden, ik kan me niet voorstellen dat hier alleen maar fraaie exemplaren in zullen staan…

Dat komt doordat het topic, wederom met anti Rolex sentiment, is vervuild…

1 like

Ik ga mezelf quoten in dit topic.

:point_down::point_down::point_down::point_down::point_down:

:point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2:

11 likes

In de twaalf jaar dat ik Rolex draag en dat is dagelijks, maar twee keer een opmerking gehad of hij echt is. En dat waren beide horloge liefhebbers.

Innovatief is het, maar een ‘horloge’ noemen…? :thinking:

1 like

904L staal
Keramische bezel
Parachrom hairspring
Paraflex shockabsorbers

Of het nou veel innovaties zijn of niet, ik blijf Rolex een mooi merk vinden met mooie horloges. Seiko mag misschien meer innovaties hebben maar ik loop niet warm voor de meeste Seiko’s, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Innovatie is überhaupt niet echt van toepassing op mechanische horloges lijkt mij aangezien het mechanisch uurwerk eigenlijk al achterhaalde techniek.

2 likes

Volledig mee eens!
Waarom zou je in hemelsnaam ook iets innovatiefs willen hebben op/aan iets wat zodanig tijden geleden al gemaakt is om eeuwig mee te gaan? De innovatie van toentertijd is voor mij perfect, het gevoel en de beleving die ik daar mee heb vind ik zo al bijzonder genoeg, dat het (imo) voor mij zo moet blijven. :innocent:

1 like

Het is niet zozeer een andere markt. Iemand die een Apple watch draagt zal om zijn andere arm niet een mechanische of Quartz horloge nog eens gaan dragen.

Verder innovaties: hartslag meter, verbinding met mobiel voor activiteiten, berichtjes, whatsapp, condities/training app, (Google)Maps, telefoneren, etc etc. Mogelijkheden te keur. Ik kan overigens ook in mijn huis de lichten aan uit, geluid besturen, sloten ontgrendelen of vergrendelen, tv besturen, en nog wat dingen.

Tjah genoeg mogelijkheden. Alleen die Casio komt met sommige functionaliteiten in de buurt.

Kortom: hij heeft niet dezelfde doelgroep voor ogen, maar ondertussen willen veel mensen niet meer een ouderwetse horloge en nemen ze hier genoeg mee. Ze nemen dus mensen uit de horloge markt over naar de eigen gecreëerde smartwatch markt. Naast de mensen die niet uit de traditionele horlogemarkt komen.

1 like

The Apple Watch is geen horloge, maar een smartwatch, een innovatief apparaatje, net als een horloge ook om je pols, waar je ook nog de tijd op kan zien. :smiley:

2 likes

Tesla is ook een succes geworden. Dat is toch zo’n beetje het auto equivalent van de Apple Watch. :sunglasses:

Al die petrolheads die vroeger om het hardst riepen dat een auto pas een auto was als er benzine in ging en hij zes cilinders of meer had, stappen nu gewoon in een Model S.

Kortom: kwestie van tijd.

1 like

:man_facepalming:

2 likes

Ahum, ik vind ze ook tof, model S, maar afgezien van de super iPad in het midden: afwerking van een Dacia en nergens een garage voor te vinden.
Als ik dan toch zoveel geld wil uitgeven, ga ik liever naar de Bayerische Motoren Werke :rofl::joy::nerd_face::+1:

5 likes

U bent duidelijk geen leaserijder. Voor de bijtelling van een Tesla kun je nog niet eens een kale 1-serie rijden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nope, ik woon in Belgarije en ik heb een gigantische sticker op de achterbumper: “ zelf betaald .” :smile:

Maar serieus: afgezien van de kosten: zelfs de lak van een Tesla is bedroevend. Denk dat de basislak bij eenieder ander merk beter is. :wink:

Maar het zijn daarom geen slechte wagens hé.
Echter in ons land kunnen we er weinig mee doen, veel te weinig laadpunten. En vermoedelijk ook te weinig electriciteit.:nerd_face:

2 likes

Ah, la Belgique. Nog even geduld dus. Een jaar of twintig om precies te zijn.

1 like

Er is wel degelijk innovatie is de techniek van het mechanische horloge. Wat te denken van de spring drive, de silicon hairspring, co-axial movement of de ulysse nardin freak in praktisch zijn geheel.

En nu ga ik bijna mijzelf vlaggen als off-topic. Tijd voor Bekende mensen met hun horloge.