Ik nog steeds niet
Ben gestopt met kijken na euh…de Postploeg. Lubberding, Peter Winnen…daarna houdt het op.
Als je met mij over wielrennen praat kom ik niet verder dan Jopie, Gerrie, Hinault, Fignon, Raleigh en Panasonic.
En da’s best wel lang geleden.
Dan wordt het misschien wel tijd dat je het sportnieuws weer eens gaat lezen / volgen.
Sjeses …
U bent fan??
daar durf ik voor uitkomen ja.
Durf te wedden dat u Belg bent
Dat klopt. Is die aanname gebaseerd op dat ik het wielrennen op zich leuk vind, of omdat ik het specifiek over Phil had? Mijn absoluut idool toen ik een klein Vincentje was, was Michele Bartoli, terwijl ik als Belg ook kon kiezen voor pakweg een Museeuw. Van Nederlandse zijde bewonder ik MVDP ook wel hoor.
De opbouw van deze zin gaf het weg.
België heeft zulke grandioze wielrenners gehad, dat is ongekend.
Dat doe ik, maar geen wielrennen. Nou ja, Michael Boogerd en die Dumoulin, die herken ik ook nog wel als ik bij de bakker naast ze sta. Gewoon niet meer mijn sport.
Met tennis kijken eigenlijk een beetje dezelfde periode. Dodelijk saaie sport, met saaie tennissers. Lendle was de doodsklap in alle opzichten.
Het is natuurlijk ook de overvloed aan sport : vroeger had je 4 grote tennistoernooien op tv, schaatsen was een EK en WK, de EC1 was kort maar krachtig. Daar “leefde” je enigszins naar toe : Barcelona - AC Milan was iets speciaals, daar ging je voor zitten. Nu weet je dat het één van de vele potjes is.
Het wordt nu zo gigantisch uitgesmeerd dat het al jaren een overkill is. Tenminste, wel voor mij.
Zeer zeker. Gek genoeg is het de gewoonte dat er tijdens de grote rondes door de journalisten in België tot vervelens toe word herhaald dat er al zolang geen Belg meer eindwinnaar is geweest.
Iemand toevallig ook Zomergasten aan het kijken … wat draagt Jaap Goudsmit?
Ik geloof dat het een Chronoswiss is. Een vriend vroeg het toevallig ook aan mij, vandaar dat ik weet om welk horloge het gaat.
Ach, hebben Eddy Evenepoel zien rond vliegen de afgelopen dagen, dat zit wel snor de komende jaren. Wát een talent is dat zeg.
Je zou haast geloven dat we echt een nieuwe Merckx hebben hé? In ieder geval dezelfde mentaliteit: starten is proberen winnen.
Ik keek net Show nieuws (sorry…) en ik zag Fred van Leer (wederom excuses) met een gouden Rolex Sub. Even googelen en de beste man is niet alleen merken geil als het om rare schoenen, riemen en te strakke broeken gaat.
Hij is vooral te zien met Rolex. Het liefst goud en opvallend. Als stijlicoon zou een mooie Vacheron Constantin of Omega niet mis zijn, maar ach Rolex doet het altijd goed toch?
Het enige stijlvolle is het horloge. Ja oké en de geëpileerde wenkbrauwen.
Dit is toch gewoon een Hulk? Geen goud maar staal?
Rolex is voor succesvolle mensen zeggen ze
Deze wel inderdaad
Of mensen die denken dat ze succesvol zijn.