Bekendheid met het merk Marathon ?

Denkfout van sommigen is, dat verzamelaars iets verzamelen vanwege “waardevermeerdering”. Ik ben geen verzamelaar/handelaar, ik ben verzamelaar/WIS. Ik vind het juist leuk om niet de zoveelste exact gelijke klok te hebben, als iedereen.
Ik lees wel eens TZ/UK, wat er vrijdag gedragen wordt, het lijkt wel: hoeveel foto’s kun je maken van exact het zelfde model Rolex? Boooooooooring!
Soms is het hier ook zo, allemaal precies dezelfde modellen van bepaalde horloges, een soort “me too, me too”!

Daarom vind ik het bijvoorbeeld leuk om gemodde Seiko’s te bezitten.

5 likes

Dus je bedoelt met collectible dat ze voor jou collectibles zijn? Omdat ze anders zijn dan de anderen?

Juist. Ik verzamel niet omdat ANDEREN het misschien mooi vinden, ik verzamel wat ik zelf leuk/mooi vind. Als iemand het daarmee eens is, is dat leuk, niet een premisse.

2 likes

Je kiest er met andere woorden voor om meerdere wat goedkopere klokken te hebben.
Dus het

Klopt maar ten dele :smile:
Want meerdere goedkope is toch een dure :sunglasses:

Als het echt zo slecht gaat, koop je geen klokjes meer maar eten :relieved:

2 likes

Ach zo. Maar dat maakt ze m.i. niet collectible. Iedereen koopt horloges die hij leuk vindt. De kunst is volgens mij ook niet zomaar alles te kopen wat leuk is, (hoe goedkoper, hoe makkelijker) maar (eventueel na een tijd) enkel te kopen waar je echt van droomt, en echt tevreden over bent.

Mijn collectie is niet van een jaartje verzamelen of zo…maar we zitten als gezin wel ca. € 400 onder de officiële armoedegrens. 90% Van mijn horloges is gebruikt gekocht, bij verkoop probeer ik niet te veel te verliezen.

Tja, ik heb geen dromen die hoger dan mijn mogelijkheden zijn, behalve dan misschien nog eens een baan op m’n zestigste. Als ik dan een redelijk salaris heb, worden die mogelijkheden ook groter, maar dan nóg vind ik veel horloges domweg te duur. Om terug naar het onderwerp te gaan, ik zou eventueel € 500 maximaal over hebben voor een automaat Marathon GSAR thuis geleverd inclusief alles, maar gezien dat mensen denken dat Zwitserse horloges gelijk staan aan goud en diamanten, behoort dat denk ik niet tot de mogelijkheden. Ik vond daarom de Borealis een uitstekende keus in mijn geval. :wink:

3 likes

Dan moet je niet schrijven

maar gewoon dat je hem te duur vindt.

Óók! :grinning: Joh, als ik een 3 a 4000 per maand netto zou binnen harken, zat het er misschien wel in en dan zou ik het misschien NIET te duur vinden, maar alles is relatief.

1 like

Ter geruststelling, dat harken de meeste forum leden ook nm niet binnen James. Dan hadden we hier alleen nog maar Rolexen gezien :wink:

Dan zou ik nóg gaan voor een afwijkend model! :grin:

1 like

Heren bedankt ! Mijn vermoeden is bevestigd en in een onderhandeling met mijn Oris gaat deze voorbij. Een mooi ding maar alleen een straight buy voor mij.

Nogmaals bedankt voor het ‘sparren’!

@EricPP Waar vind je dan een jjd onder de €800,-? Op MP staat er iig eentje voor ongeveer het dubbele. Vind het echt een pracht klok die ik graag zou willen hebben :slight_smile:

@Elmarvanh, Ik vind hem ook schitterend, deze man had mij benaderd voor een ruil met mijn Oris destijds. Ik zie er ook weining op de europese markt te koop dus het is lastig benchmarken. Ook in relatie tot afschrijving etc.

1 like

Staan nu twee Marathon’s op marktplaats. Ook nog eens in twee verschillende maten dus voor iedere pols wat wils…