Bekentenis

Hier een bekentenis,

Na heel veel verschilende Rolexen en een enkele Omega gehad te hebben afgelopen jaren ben ik op zoek gegaan naar een Chronograaf.

Ik kwam op een gegeven moment uit op

• Concord Impresario, waanzinnige vormgeving, goed uurwerk maar met lederen band. Dale had er een met lederen band, ik ben dus zwaar op zoek gegaan naar een metalen band maar eigenlijk kwam het neer om een nieuwe te kopen of een complete ander Concord te kopen, 2e hands met dezelfde band.
    Metalen band is voor mij een voorwaarde.

• Breitling Chronomat met een UTC uurwerk en pilot band, echter geen Chronometer, wel apart.

Komt er plots een Breitling Chronomat Longitude voorbij, met metalen band en goed uitziend, volledig gematteerd, destijds een optie.

Even flink aan het Googelen geweest en wat blijkt : Breitling heeft een 7750 ingekocht bij ETA en vervolgens laten modificeren door Kelek (nu Breitling Chronometrie)
Pas nadat Breitling in 2003 de productie had beeindigd werd dit uurwerk in leverbaar bij ETA , waarschijnlijk is destijds het patent verkocht.
Dit uurwerk is dus voorzien van een 2e wijzer maar geen 24 uurs,hij loopt synchroon met de regulieren uren mee en is onafhankelijk verstelbaar.
Dit uurwerk blijkt uiteindelijk ook door Kelek zelf in een kast te zijn gestopt.
Frank Muller heeft hetzelfde uurwerk ook nog in een Master Formula gestopt.

Ik heb dus ondanks al mijn tegens in het verleden toch gekozen voor een ETA aangedreven klokje en vooralsnog ben ik er tevreden over.
De band van Breitling is echt superieur, lastig te sizen als je dit nog nooit gedaan hebt, al die losse klotestukjes… :confused:

Vanmiddag even langs de uurwerkmaker geweest om de amplitude even na te laten kijken en de waterdichtheid te testen, allemaal super.

Ik heb dus een ETA gekocht en ben er tevreden mee

Jack

[img]http://i678.photobucket.com/albums/vv150/Hunswijk/DSCN1312.jpg[/img

Prachtig horloge in deze uitvoering, van harte!

En hopelijk ben je nu na deze bekentenis wat stress kwijt…

fraai, (tu)

heel veel plezier er mee !

super mooi :smiley:

top klok!

gefeliciteerd!! (tu)

van harte met deze mooie klok, veel plezier ermee.

Indrukwekkende klok…

Wat zijn (waren ?) eigenlijk je bezwaren tegen ETA uurwerkjes, als ik vragen mag ?

Dat vroeg ik mij ook af. Met de uurwerken van ETA is helemaal niets mis. Misschien dat het wat goedkoper klinkt dan een manufactuur?

mooie klok(tu)
Lijkt het maar zo,of zit er veel ruimte tussen de lugs en de end-links?
Zou toch wat beter moeten aansluiten?
Misschien een paar nieuwere end links zoeken.
Verder heel mooie klok!

gr Ron

Mooie aanwinst, gefeliciteerd. (tu)

Wat geeft dat ‘rare’ wijzertje op drie uur eigenlijk aan? Tweede tijdzone ofzo?

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Lang gewacht
stil gezwegen
nooit gedacht
en toch gekregen.

Jack, ik wens je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit langverwachte horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Al mijn vooroordelen over ETA zijn dezer dagen weggenomen.

Amplitude van 000 , beat error van 0,0.

Manufactuur was voor mij het summum en Rolex de naam. Nog steeds vind ik Rolex een geweldig merk en product maar Breitling komt erbij.

Ps. Het gekke wijzertje is 2e tijdzone.

Jack

Hunswijk Schreef:

Al mijn vooroordelen over ETA zijn dezer dagen
weggenomen.

Amplitude van 000 , beat error van 0,0.

Manufactuur was voor mij het summum en Rolex de
naam. Nog steeds vind ik Rolex een geweldig merk
en product maar Breitling komt erbij.

Ps. Het gekke wijzertje is 2e tijdzone.

Jack

Dank voor de opheldering.

Ik hoop trouwens niet dat de amplitude 000 is. Dan staat hij namenlijk stil :smiley:

Groeten,

Martin