Bekentenis

Ik heb iets heel doms gedaan: gisteren zag ik op Ebay een Tag Heuer Monaco met stalen band aangeboden. Bij de beschrijving stond dat hij defect was: hij liep te snel. Hij werd voor een paar tientjes aangeboden. De foto’s die erbij zaten waren erg vaag, en ik vertrouwde het niet helemaal. Toch kon ik het niet laten te bieden, en omdat er verder niet werd geboden heb ik nog betaald ook!!!

Het horloge wordt al verstuurd, ik verwacht 'm morgen of overmorgen binnen. Ik heb nu wat rustiger naar de foto’s kunnen kijken, en ook even advies op het Tag Heuer forum gevraagd van TimeZone, en het is zeker dat hij nep is…

Dus ik ben een paar tientjes armer, en een defecte nep-Tag Heuer rijker…

Helemaal m’n eigen schuld, en ik wist dat het niet klopte, maar toch deed ik het… Ach, ik kan er wel om lachen en zal niet snel meer zo onbezonnen te werk gaan… Is jullie ook zoiets wel eens overkomen? Laat eens je stomste ebay-aanschaf horen!!

Update: terwijl ik dit intik krijg ik een mailtje van de verkoper. Ik had hem gemailed dat ik inmiddels aan de hand van de foto’s heb kunnen opmaken dat hij nep is. Hij laat me weten dat hij hiervan niet op de hoogte is, maar biedt me aan dat als ik het rechtstreeks weer terugstuur, dat hij dan het geld gaat terug storten… Dat klinkt wel erg netjes. Of zou hij me voor de tweede keer proberen te belazeren? :slight_smile: (Ik denk het niet overigens)

Ik zal voor je duimen!!!

Het blijft natuurlijk een questie van vertrouwen…

Maar vind het wel erg vreemd dat hij er niks van af weet dat hij nep is.

Succes.

Ik heb het gehad met een Omega.
Bij mij waren het ook slechte foto’s maar ik had het moeten zien. Kreeg mijn geld meteen terug toen ik liet weten dat het een nepper was.
Maar aan de andere kant ben ik zo ook wel eens aan “echte” horloges gekomen. Voor weinig!

Laatst nog een vervelende episode meegemaakt: Op het broeinest Marktplaats stond een IWC classic UTC tegen een redelijke prijs. En dan bedoel ik niet zo’n prijs van 150 euro of zoiets waaruit je meteen kunt opmaken dat het een fake is, maar gewoon en redelijke prijs voor een gebruikte UTC. De foto’s waren van een originele IWC.

Alhoewel er meerdere lichten op rood stonden (naam van de verkoper, alleen bereikbaar via een 06-nummer, per mail alleen te bereiken via een hotmail account) heb ik toch een afspraak gemaakt met de verkoper. En je raadt het al… Hij liet een fake exemplaar zien om te verkopen… Nieuwe tactiek op marktplaats dus: Foto laten zien van echt horloge, en een fake horloge verkopen.

Ik heb mijn les geleerd: Ik koop nooit meer van lieden met vage namen, 06-nummers en anoniem e-mail account. En ik was al sowieso voorzichtiger op marktplaats geworden, want elke vorm van controle is daar weg, en criminelen kunnen daar ongestoord hun gang gaan.

gr,
Hans Mennink

Stuur em maar naar mij toe, ik heb altijd al eens zo een horloge uit elkaar willen halen :slight_smile:

Zelf pas zo’n geintje gehad op Ebay. Er werd een Breitling Navitimer World aangeboden en ik heb daar op geboden. De verkoper had al wat positieve stemmen en ik heb een gok gewaagd.

Na contact over betaling met de verkoper, kreeg ik toch een beetje een raar gevoel. Zo’n gevoel van; ‘Of hij weet niets van horloges, of hij loopt de boel te verzieken’.

Vervolgens maar een afspraak gemaakt om het horloge op te halen (was in België). En ja hoor, zo fake als wat. Nee, hij wist nergens van… Gekocht in Frankrijk voor een hoop geld… Tjongejonge, hebben ze mij toch voor de gek gehouden daar… Ja natuurlijk…NOT

Foto’s bleken gewoon van één of andere site gestolen te zijn. Ik naar huis en wil een negatieve stem uitbrengen, maar hij was me voor en had zich uitgeschreven bij Ebay…

Een maand later een Breitling Chronomat Evolution gekocht op Ebay Frankrijk. Maar ook hier werd ik achterdochtig. Hij zou het horloge opsturen vanuit de UK. Ik vragen of ik het ook op kon halen in Frankrijk (niet te ver over de grens), maar dat kon niet.

Om te laten zien dat hij echt te vertrouwen was stuurde hij een kopie van zijn paspoort op. Nog vertrouwde ik niet. Ik gevraagd of ik het horloge op kon halen in London, dat kon, maar hij wilde het ook gratis opstuen. Maar toen ik concreet een afspraak in Londen wilde maken en zijn adres nodig had werd hij wat vaag.

Vervolgens gevraagd of vrienden van mij Londen het horloge op konden halen, maar daar reageerde hij niet meer op…

Zo zie je maar weer, er zijn genoeg mensen met bedoelingen die zeer bedenkelijk zijn.

En marktplaats…jammer dat daar zoveel troep op staat, niets is meer wat het lijkt.

Miskleunen op eBay,

5 of 10 ik weet het niet precies, meestal horloges die als min of meer perfect worden omschreven,maar bij binnenkomst meer het predikaat oud gebakje verdienen.
na 500 aan en verkopen op eBay heb ik wel het een ander geleerd,

1* een Feedback percentage onder de 99% = tricky.
2* kopen van een Newbie verkoper ook (hij/zij heeft minder dan 20 reacties)
3* slechte,onduidelijke foto’s,eerst vragen om betere.
4* Verkoper wil alleen Western Union betaling of Cash =tricky
5* Verkoper zit in een takki-takki land en verkoopt Patek horloges =nooit doen
6* Verkoper’s beschrijving is wazig of geeft cryptische omschrijving=tricky
7* Verkoper heeft mooie afbeeldingen,maar kan geen foto emailen van
een extra foto met een bepaald detail, = heel tricky.
8* Horloge is bijna aan het eind van de veiling periode, maar niemand heeft
geboden,terwijl het startbod $ 1,- is, en het horloge wel $ 500,- waard is.
zie punten hierboven,ieder item word wel minstens door 100 kopers
bekeken, er zit ook meestal een teller onderaan de beschrijving die dat
precies aangeeft.
9* een duur horloge kopen van chinese verkoper met 0 Feedback die alleen
Western Union of Cash accepteert,en zijn beschrijving slaat eigenlijk
meer op een heel ander merk. alleen opportunisten of gekken bieden
hier op,
10* Als je toch een miskoop doet, zeg dat dan tegen de verkoper en hoe je er over denkt en geef hem een kans om het goed te maken,voordat je een negative afgeeft, die negative is je troef die je alleen afgeeft als alle andere falen.
groet, André