Stel dezelfde vraag even in het “Rolex Only” subforum …
Op al het andere wordt veelal afgeschreven op het moment dat je de winkel uitloopt.
Stel dezelfde vraag even in het “Rolex Only” subforum …
Op al het andere wordt veelal afgeschreven op het moment dat je de winkel uitloopt.
Ik kan heel enthousiast worden van een mooi horloge. Helaas weinig mensen in mijn directe omgeving die de passie delen. Mijn vrouw tolereert het. Hypotheek wordt betaald, de auto rijdt etc. Wat ik met het surplus doe mag ik zelf weten en zij ook. Daarom is HF zo fijn. Mensen met dezelfde passie die impulsaankopen doen, verliefd worden op een horloge maar de relatie snel zien bekoelen of juist een horloge jarenlang koesteren …
Ik zag het eerst wel als investering maar tegenwoordig meer als desinvestering😊
Ik ook, daarom koop ik ook bijna altijd mijn horloges nieuw. Bij AD of grijs. Maar ik hou gewoon van nieuw.
Ontopic. Prijs is wel een dingetje en probeer ik al jaren te vermijden of goed te praten.
kleine edit
Ik moet eerlijk bekennen dat dit de hobby voor mij ook deels verpest. Ik kan gewoon niet meer ‘genieten’ van een horloge omdat de waarde hetzelfde blijft 98% van de tijd (of zelfs vermeerderd). Hierdoor wil ik continu een nieuw iets proberen in de rolex omgeving omdat het geen zak uitmaakt… je speelt bijna altijd quite, minimaal verlies of winst…
Als ik nou meer naar andere merken ga en die nieuw koop, zou ik 2x langer nadenken en op mn achterhoofd krabben of dit m nou wel echt is… want proberen en niet bevallen = afschrijven…
Edit: ligt ook aan mijzelf, maar als je rolex nou eenmaal mooi vindt is dit snel iets waar je in beland… Ik denk dat het een grote reden is waarom er in rolex land zo veel geflipperd wordt. Je koopt niet met emotie maar met impulsen, en bevalt het niet is er geen man rolex overboord…
Amen
Persoonlijk lijkt het mij dat je pas je geld uitgeeft als je een horloge ook echt leuk vindt. Echt investeren lijkt me dan ook niet aan de orde als je eenmaal een horloge gaat dragen. Mooi is bij sommige merken dat het horloge geen waarde verliest, sneu is het als men een horloge koopt met als doel het te verkopen als de marktwaarde stijgt.
Tijd om en oud mopje hier toch nog eens te vertellen:
Als ik kom te overlijden, hoop ik niet dat mijn echtgenote mijn horloges zal verlopen voor de prijs waarvan ik haar heb verteld dat ik ze gekocht heb…
Ik vind deze echt super, heb ik wel eens eerder gezegd volgens mij
Ben ik niet met je eens, het 1 sluit het ander niet uit
Wanneer ik vlak voor kerst over acties hoor mbt de voedselbank of kinderen die geen fatsoenlijke warme kleding hebben.
Gaat het toch knagen. Ja dan maar even een horloge minder.
Wellicht volgende maand ben ik het half vergeten en alsnog een NA, maar toch!
Dat mag!
Welterusten.
Als de prijs thuis niet meer te bespreken is, of mijn uitgaven te rechtvaardigen, gaat er iets mis in mijn relatie…
We zijn al 15 jaar samen en vegen sindsdien alles op één hoop. Alle inkomsten bij elkaar. Geen moeilijk gedoe als ‘mijn geld’ of ‘ik betaal wel’… Wij hadden (voorheen) zo’n bevriend stel welke gingen bakkeleien wie er deze keer moest betalen, wand zij had de vorige keer betaald…
Als ik iets wil kopen doe ik het, wil mijn vrouw iets kopen; lekker doen… We kennen elkaar prima en vertrouwen elkaar blind. Als het voor ons gevoel ‘uit balans raakt’ wordt dat besproken. Onder aan de streep wil ik gewoon met haar oud worden en zijn onze blik op het leven behoorlijk in lijn
Ik vertel de meeste vrienden en collega’s niet de prijs van mijn horloges. Als ik ze vertel wat een Speedmaster FOIS kost dan verklaren ze me helemaal voor gek. Dat vinden ze echt niet normaal. Dan denken ze dat ik gestoord ben of een patser aan het worden.
Mij kost de horlogehobby eigenlijk nix, ik kom eigenlijk altijd in de plus uit. En toch doe ik het niet uit investering, ik koop ‘smart’.
De huidige doelgroep gaat tot zo’n € 1500 ddie koop ik dan altijd 2de hands met een scherpe prijs, ik koop dan wel wat ik mooi en leuk vind, geniet ervan, draag ze, poets ze, maak ze beter, verwissel van band en als ik ze dan verkoop krijg ik eigenlijk altijd wel mijn geld terug of het leverd wat, soms een beetje, soms meer
Om een voorbeeld te geven, een Hamilton X-copter, Oris Williams Chronograph, Longines Legend Diver, Ebel 1911 Discovery, allemaal met het horlogehart gekocht, maar wel voor een prijs waar ik niet, of een heel klein beetje op verlies.
Ik vind het op deze manier een verstandige manier om met de hobby om te gaan en te ‘verdedigen’ naar mijn partner
Als je je inleg wilt verdubbelen kan je mij een pb sturen, ach wat maakt het me ook uit 🤷🏻 ik bied €10
Warme kleding kost een habbekrats in een 2dee hands kledingzaak en ik kan het weten, want ik koop mijn eigen kleding daar ook
Niet echt dan worden mijn baas en collega’s niet blij, ik moet wakker blijven (nachtdienst)